Jump to content

Edit History

Vestlandssong

Vestlandssong

dacapo skrev On 5.4.2021 at 12.31:

Jeg hadde Ice sin router med eksten antenne (450 nettet) i noen år, men opplevde veldig mange steder med dårlig/ingen dekning på vestlandet. 
Nå benytter jeg Ice mobilabb med et ekstra datasim i router ( dette p.g.a. at jeg må en kablet forbindelse til en Telldus enhet) 

Dette har god stabilitet alle steder. Det som er viktig er å sette på roaming på routeren. Da benytter den Telia nettet hvis ikke Ice-nettet er tilgjengelig. Det jeg ikke visste var at opsjonen med å betale kr. 99,- for 1000 gb ikke funker på datasim kortet.

Vis hele sitatet  

Er det nokon som veit grunnen til at den innebygde antenna på telefoner er god nok til å få inn 4G uten nokon form for ekstrautstyr, mens mobilt bredbånd tydeligvis fungerer best med eksterne antenner? Er det ikkje det same nettet? Syns det lukter litt sleip salgstaktikk av at routerene til ICE er så dårlige at dei må komplimenteres med eksterne antenner til 2000 kr stykket (og dei anbefaler til og med to, i følge Pequod! ) For samme pris kan ein jo kjøpe seg ein ny mobiltelefon med antenne og abonnement inkludert. ?

Vestlandssong

Vestlandssong

dacapo skrev On 5.4.2021 at 12.31:

Jeg hadde Ice sin router med eksten antenne (450 nettet) i noen år, men opplevde veldig mange steder med dårlig/ingen dekning på vestlandet. 
Nå benytter jeg Ice mobilabb med et ekstra datasim i router ( dette p.g.a. at jeg må en kablet forbindelse til en Telldus enhet) 

Dette har god stabilitet alle steder. Det som er viktig er å sette på roaming på routeren. Da benytter den Telia nettet hvis ikke Ice-nettet er tilgjengelig. Det jeg ikke visste var at opsjonen med å betale kr. 99,- for 1000 gb ikke funker på datasim kortet.

Vis hele sitatet  

Er det nokon som veit grunnen til at den innebygde antenna på telefoner er god nok til å få inn 4G uten nokon form for ekstrautstyr, mens ein med mobilt bredbånd tydeligvis har behov for eksterne antenner? Er det ikkje det same nettet? Syns det lukter litt sleip salgstaktikk av at routerene til ICE er så dårlige at dei må komplimenteres med eksterne antenner til 2000 kr stykket (og dei anbefaler til og med to, i følge Pequod! ) For samme pris kan ein jo kjøpe seg ein ny mobiltelefon med antenne og abonnement inkludert. ?

• Create New...