Jump to content

Edit History

ArvidKa

ArvidKa

Jeg er 73 år, og stiv og støl.  Når jeg kjører alene i min Yamarin 65 daycruiser fortøyer jeg til brygga med akterfortøyning først.  Men jeg synes det er småskummelt å gå opp på dekk, bøye seg ned og åpne luken og trekke ut fremre fortøyningstau.  Og så har gjerne baugen på båten drevet vekk fra brygga før jeg får sukk for meg....

Jeg har nå et permanent tau på fremre styrbord kryssholt som jeg trekker stramt langs skutesiden, utenfor pulpiten og vindskjermen til et knipekryssholt som jeg har montert på innsiden av ripa i cockpit, rett bak der vindskjermen slutter.  Tauet er kappet så kort at om det skulle løsne i fart vil det ikke komme i propellen.

 

Så da går jeg i land fra cockpit til brygga og tar med meg fremre fortøyningstau i land.  Superenkelt!

ArvidKa

ArvidKa

Jeg er 73 år, og stiv og støl.  Når jeg kjører alene i min Yamarin 65 daycruiser fortøyer jeg til brygga med akterfortøyning først.  Men jeg synes det er småskummelt å gå opp på dekk, bøye seg ned og åpne luken og trekke ut fremre fortøyningstau.  Og så har gjerne baugen på båten drevet vekk fra brygga før jeg får sukk for meg....

Jeg har nå et permanent tau på fremre styrbord kryssholt som jeg trekker stramt langs skutesiden, utenfor pulpiten og vindskjermen til et knipekryssholt som jeg har montert på innsiden av ripa, rett bak der vindskjermen slutter.  Tauet er kappet så kort at om det skulle løsne i fart vil det ikke komme i propellen.

 

Så da går jeg i land fra cockpit til brygga og tar med meg fremre fortøyningstau i land.  Superenkelt!

ArvidKa

ArvidKa

Jeg er 73 år, og stiv og støl.  Når jeg kjører alene i min Yamarin 65 daycruiser fortøyer jeg til brygga med akterfortøyning først.  Men jeg synes det er småskummelt å gå opp på dekk, bøye seg ned og åpne luken og trekke ut fremre fortøyningstau.  Og så har gjerne baugen på båten drevet vekk fra brygga før jeg får sukk for meg....

Jeg har nå et permanent tau på styrbord kryssholt som jeg trekker stramt langs skutesiden, utenfor pulpiten og vindskjermen til et knipekryssholt som jeg har montert på innsiden av ripa, rett bak der vindskjermen slutter.  Tauet er kappet så kort at om det skulle løsne i fart vil det ikke komme i propellen.

 

Så da går jeg i land fra cockpit til brygga og tar med meg fremre fortøyningstau i land.  Superenkelt!



×
×
  • Create New...