Jump to content

Edit History

MB_INA

MB_INA

Komodo skrev for 12 timer siden:

Stell litt godt med motoren, og sett deg inn i hvordan den fungerer. Jeg tror du finner manual på motoren i dokumentarkivet her på forumet, hvis ikke har jeg. Dette er ikke verdens beste motorer, så et tips er å ikke kjøre den for hardt. Den har noen år på nakken, så se etter tæringsskader og lekkasjer i f.eks. varmeveksler og manifold. Hvis ting først begynner å ryke ville jeg kastet den ut og fått tak i f.eks en brukt Yanmar. Deler er dyre, og ikke veldig lett tilgjengelig. 

Hei. jeg har begynt å oppleve tæring allerede. Det har tæret hull i eksosbendet, så eksosen lekker ut i motorrommet, men tror ikke det er verre enn at jeg får sveiset en ny tilsvarende en. Det meste av kjølesystemet på motoren ble byttet for 2-3 år siden, altså før mitt eie, så det burde fungere en liten stund fremover håper jeg.

Takk for svar og tips:)

MB_INA

MB_INA

Komodo skrev for 11 timer siden:

Stell litt godt med motoren, og sett deg inn i hvordan den fungerer. Jeg tror du finner manual på motoren i dokumentarkivet her på forumet, hvis ikke har jeg. Dette er ikke verdens beste motorer, så et tips er å ikke kjøre den for hardt. Den har noen år på nakken, så se etter tæringsskader og lekkasjer i f.eks. varmeveksler og manifold. Hvis ting først begynner å ryke ville jeg kastet den ut og fått tak i f.eks en brukt Yanmar. Deler er dyre, og ikke veldig lett tilgjengelig. 

Hei. jeg har begynt å oppleve tæring allerede. Det har tæret hull i eksosbendet, så eksosen lekker ut i motorrommet, men tror ikke det er verre enn at jeg får sveiset en ny tilsvarende en. Det meste av kjølesystemet på motoren ble byttet for 2-3 år siden, altså før mitt eie.

Takk for svar og tips:)

• Create New...