lr-80 Startet 5.April.2021 Link til dette innlegget Startet 5.April.2021 VP D1-30F, 1000 timer. Lekker litt kjølevæske. Først bare noen dråper, men nå må jeg tørke opp en del på hver tur. Ser ut til å komme fra vannpumpa, tror det er ut ved akslingen siden det renner ned på remhjulet og langsmed slangen (se piler). Original VP pumpe koster 7500, men det kan sikkert fikses billigere? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Jeg er ganske sikker på at den kan overhales ? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 6.April.2021 Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 Ser ut til at det drypper fra "sladrehullet"? I så fall må du bytte simmeringene. Finnes repset du kan kjøpe, koster noen hundrelapper. Eventuelt demonter pumpen og lever den inn til et Volvo Penta verksted. Gjorde det selv for en del år siden, der simmeringene ble byttet for en rimelig penge. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.April.2021 Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 (redigert) Litt hjelp her og let på Youtube https://www.marinepartseurope.com/no/e-volvo-penta-1081-D1-30 F.aspx PS, Det er viktig at en sjekker at "sladrehullene" er apene ellers kan medie komme inn i motoren. Redigert 6.April.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Ove T Svart 6.April.2021 Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 (redigert) Hej Det är väl inte sjövattenpumpen som läcker utan vattenpumpen som cirkulerar kylvätskan i motorn. Vattenpump Hälsningar Ove Redigert 6.April.2021 av Ove T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 6.April.2021 Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 Jeg har ikke greie på D3. Men normalt er marinemotorer basert på bilmotorer med vesentlig billigere reservedeler . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
enslagsgjest Svart 6.April.2021 Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 NilsPils skrev 23 minutter siden: Jeg har ikke greie på D3. Men normalt er marinemotorer basert på bilmotorer med vesentlig billigere reservedeler . . D3 er volvo (bil) 5 sylindret diesel. D1-30 (den i tråden) er perkins industri motor. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
lr-80 Svart 6.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 Ove T skrev for 4 timer siden: Hej Det är väl inte sjövattenpumpen som läcker utan vattenpumpen som cirkulerar kylvätskan i motorn. Vattenpump Hälsningar Ove Det er sirkulasjonspumpen til kjølevannet (ferskvannskretsen) ja. Fant ikke noen simmering på sprengskisse. Har forøvrig vasket og renset opp litt nå, tørt etter et døgn hvile. Så får se hvordan det ser ut etter en ny tur med varm motor. Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 6.April.2021 Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 Hej Den finns som utbytessystem så den går säkert att reparera bara man hittar delarna någonstans. VP verkar inte ha några delar till insidan av pumpen. Den finns dock pirat eller vad man kan kalla det till bra pris. Länk Vattenpump Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 12.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2021 (redigert) Oppdatert. Kjøpte pumpe fra parts4engines, ble 1300 kr med frakt og moms. Redigert 12.Mai.2021 av lr-80 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.