Jump to content

Edit History

dude

dude

tilplan skrev 39 minutter siden:

Som student hadde vi en tur med Hurtigruta der oppgaven for min gruppe var å finne ut hvordan de sikret lasten. Vi så surrefester og utstyr for sikring av last, men da vi spurte mannskapet om hvordan de sikret lasten var svaret enkelt: Vi sikrer ikke lasten Båten har stabilisatorer og passasjerer, så hvis været er så dårlig at det er behov for surring, ligger vi til land. 

Se her ja. dette er, om det er sant med en slik praksis etter min mening, og må være for sjøfolk med respekt for yrket en skam. Selve definisjonen på dårlig sjømannskap må det være!

 

Om man sammenligner med f,eks viking sky da, der de også hadde bra stabiliseringsutstyr sålenge teknikken ikke virket lenger, eller som den skulle, så ville usikret last på et dekk avgjort utfallet av en slik situasjon endelig, og fatalt. Med det sagt, jeg har ikke peiing på om lasten under dekk på Hollenderen var usikret, eller for dårlig sikret, eller om noe uforutsett skjedde. Det har jeg ikke noen forutsetninger for å si noe om. Om det var gjort like bra under dekk som oppå, er det nok ikke noen som kan klandres.

 

Men for  all del, jeg er bare en landkrabbe i denne sammenheng, og overdimensjonerer kanskje? verken skal eller kan dømme noen, bare kommer med mine betraktninger.

dude

dude

tilplan skrev 34 minutter siden:

Som student hadde vi en tur med Hurtigruta der oppgaven for min gruppe var å finne ut hvordan de sikret lasten. Vi så surrefester og utstyr for sikring av last, men da vi spurte mannskapet om hvordan de sikret lasten var svaret enkelt: Vi sikrer ikke lasten Båten har stabilisatorer og passasjerer, så hvis været er så dårlig at det er behov for surring, ligger vi til land. 

Se her ja. dette er, om det er sant med en slik praksis etter min mening, og må være for sjøfolk med respekt for yrket en skam. Selve definisjonen på dårlig sjømannskap må det være!

 

Om man sammenligner med f,eks viking sky da, der de også hadde bra stabiliseringsutstyr sålenge teknikken ikke virket lenger, eller som den skulle, så ville usikret last på et dekk avgjort utfallet av en slik situasjon endelig, og fatalt. 

 

Men for  all del, jeg er bare en landkrabbe i denne sammenheng, og overdimensjonerer kanskje? verken skal eller kan dømme noen, bare kommer med mine betraktninger.

dude

dude

tilplan skrev 22 minutter siden:

Som student hadde vi en tur med Hurtigruta der oppgaven for min gruppe var å finne ut hvordan de sikret lasten. Vi så surrefester og utstyr for sikring av last, men da vi spurte mannskapet om hvordan de sikret lasten var svaret enkelt: Vi sikrer ikke lasten Båten har stabilisatorer og passasjerer, så hvis været er så dårlig at det er behov for surring, ligger vi til land. 

Se her ja. dette er, om det er sant med en slik praksis etter min mening, og må være for sjøfolk med respekt for yrket en skam. Selve definisjonen på dårlig sjømannskap må det være!

 

Om man sammenligner med f,eks viking sky da, der de også hadde bra stabiliseringsutstyr sålenge teknikken virket, så ville usikret last på et dekk avgjort utfallet av en slik situasjon endelig, og fatalt. 

 

Men for  all del, jeg er bare en landkrabbe i denne sammenheng, og overdimensjonerer kanskje? verken skal eller kan dømme noen, bare kommer med mine betraktninger.



×
×
  • Create New...