Jump to content

Edit History

Captain A

Captain A

Ida Marie III skrev 56 minutter siden:

 

Vel en autopilot kan låses på forskjellige måter...

Den kan låses på kurs, og da stemmer din påstand til dels ... men 180 grader vil aldri bli 360..:wink:

Men den kan også låses på posisjon i forhold til plotter...da vil den aldri gå ut av kursen før den er fremme...

Jeg vil tro skipperen ombord kjente sitt utstyr...

 

Om jeg vil klandre han for noe, så må det at han ikke gikk til land etter slike værmeldinger...

 


skjønner ikkje heilt ka du snakket om

her

drifter man av autopilot i slikt vær klarer ikkje piloten og komme seg opp igjen på kurs selv, uten måtte og ta den i manuel med kraftig rorutslag og meir maskinkraft

drifter man av så seiler man sin egen sjø

Kaptein gjorde gode vurderinger spør du meg 

Captain A

Captain A

Ida Marie III skrev 54 minutter siden:

 

Vel en autopilot kan låses på forskjellige måter...

Den kan låses på kurs, og da stemmer din påstand til dels ... men 180 grader vil aldri bli 360..:wink:

Men den kan også låses på posisjon i forhold til plotter...da vil den aldri gå ut av kursen før den er fremme...

Jeg vil tro skipperen ombord kjente sitt utstyr...

 

Om jeg vil klandre han for noe, så må det at han ikke gikk til land etter slike værmeldinger...

 


skjønner ikkje heilt ka du snakket om

her

drifter man av autopilot i slikt vær klarer i ikkje piloten og komme seg opp igjen på kurs selv, uten måtte og ta den i manuel med kraftig rorutslag og meir maskinkraft

drifter man av så seiler man sin egen sjø

Kaptein gjorde gode vurderinger spør du meg 

Captain A

Captain A

Ida Marie III skrev 20 minutter siden:

 

Vel en autopilot kan låses på forskjellige måter...

Den kan låses på kurs, og da stemmer din påstand til dels ... men 180 grader vil aldri bli 360..:wink:

Men den kan også låses på posisjon i forhold til plotter...da vil den aldri gå ut av kursen før den er fremme...

Jeg vil tro skipperen ombord kjente sitt utstyr...

 

Om jeg vil klandre han for noe, så må det at han ikke gikk til land etter slike værmeldinger...

 


skjønner ikkje heilt ka du snakket om

her

drifter man av autopilot i slikt vær klarer i ikkje piloten om komme seg opp igjen på kurs selv, uten måtte og ta den i manuel med kraftig rorutslag og meir maskinkraft

drifter man av så seiler man sin egen sjø

Kaptein gjorde gode vurderinger spør du meg 



×
×
  • Create New...