dude
aroneid skrev 18 minutter siden:Om det starter med at disse stiller dem, så ser jeg ikke problemet? I pressen har disse organisasjonene nyhetsverdi som gir dem taletid, og det er svarene som er interessante.
Dette er faktisk veeldig mye viktigere enn man tenker i flørst omgang. Slik at å gi folk som påpeker slik det er gjort her en diagnose, kan være litt forhastet.
Nå er det snakk om oljeutvinning i Lofoten, Vesterålen, Og i Barentshavet. Det er blitt sagt at vi har verdens beste oljevernberedskap, og at man kan føle seg trygg på det i forhold til sikkerhet for miljø. jeg er faktisk oppgitt selv når jeg ser for en tafatthet de som har ansvaret for dette viser. Trodde vi var mye bedre på dette nå.
Dette kan få store konsekvenser for lommeboka til hver enkelt av oss, og det vil være tragisk om en slik situasjon skal kunne velte et mulig flertall for å hente disse pengene opp fra dypet om det får folk/politikere som i utgangspunktet stolte på at vi hadde en beredskap faktisk nå med egne øyne til å se at dette så langt fra stemmer, og snur i sitt standpunkt fordi miljøvernorganisasjonene kommer til media og får omtale og påpeke dette.