Båtogbil Startet 5.April.2021 Link til dette innlegget Startet 5.April.2021 Jeg har fått tips om å drenere forgasser. Har enda ikke gjort dette da det regner sideveis og blåser stiv nordaorkan fra alle kanter, men tenker det kan være greit å få de tipsene man kan til den dagen det blir anledning til å feilsøke. Har bestilt, og skal bytte bensinfilter og tennplugger. Bensin er ny. Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 (redigert) Jeg har en 50 HK 87-modell, tror disse Yamaha 3-sylindrete påhengsmotorene er veldig like. Jeg hadde lignende problemer og valgte å demontere forgasserne og rense. Kjøpte kit for dette hos boatparts.no. Grei folk og ikke kostet det en formue heller. Etter forgasserrens gikk den som en drøm. -Skal legge til at jeg var litt uheldig ved demontering av slange fra bensinpumpe. Den er av plast, og det skjønte jeg ikke før jeg knekte en nippel. Fikk tak i ny der også, så da er hele drivstoffsystemet renovert. Du finner flere gode videoer om fremgangsmåten ved forgasser-rens fra A-Å på Youtube. Lykke til! Redigert 5.April.2021 av Mizar (see edit history) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Båtogbil Svart 5.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Takk for tips. Husker du hva kit'et du kjøpte inneholdt? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.April.2021 Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 hvordan arter det seg når den stopper - dør den bare stille og rolig ut , eller mer i form av "et nys og et hikst"? Hvis det siste - skru ut pluggene og legg ut bilde av de , samt ta gjerne en titt inn på stemplene. Er den nederste renere/blankere enn de andre? Symptomet kan tyde på at veivtetninga nederst på veiva er slitt og at det trekkes opp kjølevann som vasker vekk sotet. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Båtogbil Svart 6.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 ivar skrev 15 minutter siden: hvordan arter det seg når den stopper - dør den bare stille og rolig ut , eller mer i form av "et nys og et hikst"? Hvis det siste - skru ut pluggene og legg ut bilde av de , samt ta gjerne en titt inn på stemplene. Er den nederste renere/blankere enn de andre? Symptomet kan tyde på at veivtetninga nederst på veiva er slitt og at det trekkes opp kjølevann som vasker vekk sotet. Der skjer i for av et et nys og et hikst. Skal se etter. Sitér dette innlegget Link to post
Båtogbil Svart 6.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 Får lånt meg en ultralydvasker til å rense forgassere med. Må jeg demontere noe i forgasserene først? Hva er egnet middel til å rense dem slik? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 6.April.2021 Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 Har bare brukt vann når jeg har vasket i ultralydvaskeren. Kan sikkert tilsettes diverse godstoff, men det vet nok andre bedre. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.April.2021 Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 da jeg tok den gjenstidige forforgasseren på 4-hesteren min så brukte jeg varmtvann tilsatt sitronsyre og gul zalo. For deretter å kjøre 2 bad med rent vann for å få bort alle syrerester slik at ikke de skulle tære på aluminiumen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Båtogbil Svart 6.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 ivar skrev for 1 time siden: da jeg tok den gjenstidige forforgasseren på 4-hesteren min så brukte jeg varmtvann tilsatt sitronsyre og gul zalo. For deretter å kjøre 2 bad med rent vann for å få bort alle syrerester slik at ikke de skulle tære på aluminiumen Er det sitronsyrepulver som brukes da eller fikk du tak i noe flytende? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.April.2021 Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 det var pulver kjøpt på coopen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Båtogbil Svart 6.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 ivar skrev 3 minutter siden: det var pulver kjøpt på coopen ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.