Jump to content

Edit History

Mouche

Mouche

index skrev for 1 time siden:

Mulig det. Men jeg tenker at kommunene langs Oslofjorden nok uansett bør legge til rette for septiktømming fremover, da flere og flere har mulighet for å benytte dette. Så får heller forbudet komme når anleggene er klare til å ta i mot. 

Dette er ikke billig å opparbeide, og med mindre det er brukerbetaling så må pengene hentes fra et annet sted (frie midler?) eller man må betale for bruken som gjør at mange gir f'en, dessverre. Avstanden mellom slike tømmestasjoner må være kort nok (og mange nok) til at man ikke forurenser mer ved unødvendig kjøring enn man ville ha gjort ved å tømme (seg) i sjøen. I praksis ser jeg flere utfordringer enn løsninger og svært lite samfunnsnytte i det hele.

Mouche

Mouche

index skrev for 1 time siden:

Mulig det. Men jeg tenker at kommunene langs Oslofjorden nok uansett bør legge til rette for septiktømming fremover, da flere og flere har mulighet for å benytte dette. Så får heller forbudet komme når anleggene er klare til å ta i mot. 

Dette er ikke billig å opparbeide, og med mindre det er brukerbetaling så må pengene hentes fra et annet sted (frie midler?) eller man må b etale for bruken som gjør at mange gir f'en, dessverre. Avstanden mellom slike tømmestasjoner må være kort nok (og mange nok) til at man ikke forurenser mer ved unødvendig kjøring enn man ville ha gjort ved å tømme (seg) i sjøen. I praksis ser jeg flere utfordringer enn løsninger og svært lite samfunnsnytte i det hele.

• Create New...