anitak Startet 6.April.2021 Del på Facebook Startet 6.April.2021 Hei Jeg har kjøpt gammel båt med dette fine instrumentet. Båten står på land og jeg kan dreie propellen. Wiren går rundt og måleren viser fart. Men det er en del motstand og jeg er usikker på om vannet vil klare å drive det rundt og om farten blir rett. Noen tips til vedlikehold. Olje eller rustløser der wiren er blottet før instrumentet? Jeg har kjedeolje (spray) og CRC. Jeg har fjernet noe bunnstoff fra giveren, ble litt bedre men kan olje i strømpen gjøre det kladdete Takknemlig for gode råd. Anita Propellen på utsiden som er noe treg å dreie: Gjennomføringen til kjølsvinet og wieren som går i plasthylse Wieren er antagelig tilgjengelig om jeg åpner slangeklemmen. Plasthylsen med Wire går opp til dette instrumentet: På baksiden av instrumentet er wiren tilgjengelig for olje om dere mener dette er lurt. Litt dårlig fokus på bildet men sees nede i bildet bak den røde og sorte ledningen. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 6.April.2021 Del på Facebook Svart 6.April.2021 Prøv å tette igjen der du smører slik at møkk spyles ut i andre enden. Det finnes også wiresmørere å få kjøpt Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 6.April.2021 Del på Facebook Svart 6.April.2021 Hvis du er ute etter korrekt fart så får du jo det på mobilen eller på en rimelig kartplotter for fastmontering. Men hvis det er mere nostalgiske årsaker for å få den gamle til å funke så blir det jo noe annet. Men det er nok mange som har slike liggende, etter at de har blitt fjernet fra båten. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
anitak Svart 6.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2021 Er nok en del nostalgi her ja :) Fordel med å måle fart i vannet i tillegg til gps er jo å måle evt strøm i vannet. Og om det kan det gjøres med denne gamle er det ekstra stas. Men spyles ut ? kanskje jeg skal åpne slangeklemmen nede og blåse ovenfra først .. ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.