Gullfisk Svart 12.April.2021 Link til dette innlegget Svart 12.April.2021 (redigert) @NilsPilsSynes i utgangspunktet at alu er feil materiale til septik, og den var 10 år gammel. Den var lett tilgjengelig da motor var ute, og det viste seg etter demontering, at det var tegn til begynnende lekkasje. Redigert 12.April.2021 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.April.2021 Link til dette innlegget Svart 12.April.2021 Trodde problematikken med aluminiumtanker og tæring fra septik var velkjent for de fleste båtprodusenter... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.April.2021 Link til dette innlegget Svart 12.April.2021 Ida Marie III skrev 1 time siden: Trodde problematikken med aluminiumtanker og tæring fra septik var velkjent for de fleste båtprodusenter... Men så var det økonomien, da . . . Problemet er nok også mye at kjøpere av nybåt ikke presser produsenten på sånt. I dag vet jeg mye jeg ville sjekket. Men nå skal jeg ikke ha flere båter . . . Gullfisk skrev for 1 time siden: @NilsPilsSynes i utgangspunktet at alu er feil materiale til septik, og den var 10 år gammel. Der er vi enige. For min del inkluderer jeg drivstofftanker også når det gjelder båt. . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Roger jo Svart 12.April.2021 Link til dette innlegget Svart 12.April.2021 NilsPils skrev 56 minutter siden: For min del inkluderer jeg drivstofftanker også når det gjelder båt. Ja de er viktigere, kan fungere i 30 år innaskjærs, men etter en time utaskjærs i litt sjø stopper motoren da all gammel moro havner i filteret. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.