Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

De hvite motorene (QSD common rail fra 2006) fikk Smartcraft canbus data/instrumentering, og da med tilgjengelig interface mot NMEA 2000. 

Mens de svarte motorene har vanlige mere analoge sensorer og givere, selv om det er elektronisk styrt dieselpumpe på noen av utgavene (som kan chippes/omprogammeres).

Men ikke lagt opp til noe mere avansert altså. 

 

Ikke alle biler med dieselmotor fra 90-tallet støtter standard OBD2 data/diagnoseportsystem.

Noen krever dyrt merkespesifikt diagnoseutstyr, som f.eks. Chrysler/Jeep som også brukte disse VM Motori dieselmotorene på denne tiden fram til og med 2001. 

 

Mens Mercruisers svarte 2,8L og 4,2L D-tronic og CMD ES/EI motorer (og 7,3L V8 D-tronic) med elektronisk styrt dieselpumpe kan diagnostiseres med f.eks. Rinda Techmate Pro, men den koster jo også mange tusenlapper (jeg har kjøpt en :smiley: )

Teerex

Teerex

De hvite motorene (QSD common rail fra 2006) fikk Smartcraft canbus data/instrumentering, og da med tilgjengelig interface mot NMEA 2000. 

Mens de svarte motorene har vanlige mere analoge sensorer og givere, selv om det er elektronisk styrt dieselpumpe på noen av utgavene (som kan chippes/omprogammeres).

Men ikke lagt opp til noe mere avansert altså. 

 

Ikke alle biler med dieselmotor fra 90-tallet støtter standard OBD2 data/diagnoseportsystem.

Noen krever dyrt merkespesifikt diagnoseutstyr, som f.eks. Chrysler/Jeep som også brukte disse VM dieselmotorene på denne tiden fram til og med 2001. 

 

Mens Mercruisers svarte 2,8L og 4,2L D-tronic og CMD ES/EI motorer (og 7,3L V8 D-tronic) med elektronisk styrt dieselpumpe kan diagnostiseres med f.eks. Rinda Techmate Pro, men den koster jo også mange tusenlapper (jeg har kjøpt en :smiley: )

Teerex

Teerex

De hvite motorene (QSD common rail fra 2006) fikk Smartcraft canbus data/instrumentering, og da med tilgjengelig interface mot NMEA 2000. 

Mens de svarte motorene har vanlige mere analoge sensorer og givere, selv om det er elektronisk styrt dieselpumpe på noen av utgavene (som kan chippes/omprogammeres).

Men ikke lagt opp til noe mere avansert altså. 

 

Ikke alle biler med dieselmotor fra 90-tallet støtter standard OBD2 data/diagnoseportsystem.

Noen krever dyrt merkespesifikt diagnoseutstyr, som f.eks. Chrysler/Jeep som også brukte disse VM dieselmotorene på denne tiden. 

Mens Mercruisers svarte 2,8L og 4,2L D-tronic og CMD ES/EI motorer (og 7,3L V8 D-tronic) med elektronisk styrt dieselpumpe kan diagnostiseres med f.eks. Rinda Techmate Pro, men den koster jo også mange tusenlapper (jeg har kjøpt en :smiley: )

Teerex

Teerex

De hvite motorene (QSD common rail fra 2006) fikk Smartcraft canbus data/instrumentering, og da med tilgjengelig interface mot NMEA 2000. 

Mens de svarte motorene har vanlige mere analoge sensorer og givere, selv om det er elektronisk styrt dieselpumpe på noen av utgavene (som kan chippes/omprogammeres).

Men ikke lagt opp til noe mere avansert altså. 

 

Ikke alle biler med dieselmotor fra 90-tallet støtter standard OBD2 data/diagnoseportsystem.

Noen krever dyrt merkespesifikt diagnoseutstyr, som f.eks. Chrysler/Jeep som også brukte disse VM dieselmotorene på denne tiden. 

Mens Mercruisers svarte 2,8L og 4,2L D-tronic og CMD ES/EI motorer (og 7,3L V8) med elektronisk styrt dieselpumpe kan diagnostiseres med f.eks. Rinda Techmate Pro, men den koster jo også mange tusenlapper (jeg har kjøpt en :smiley: )

Teerex

Teerex

De hvite motorene (QSD common rail fra 2006) fikk Smartcraft canbus data/instrumentering, og da med tilgjengelig interface mot NMEA 2000. 

Mens de svarte motorene har vanlige mere analoge sensorer og givere, selv om det er elektronisk styrt dieselpumpe på noen av utgavene (som kan chippes/omprogammeres).

Men ikke lagt opp til noe mere avansert altså. 

 

Ikke alle biler med dieselmotor fra 90-tallet støtter standard OBD2 data/diagnoseportsystem.

Noen krever dyrt merkespesifikt diagnoseutstyr, som f.eks. Chrysler/Jeep som også brukte disse VM dieselmotorene på denne tiden. 

Mens Mercruisers svarte 2,8L og 4,2L motorer (og 7,3L V8) med elektronisk styrt dieselpumpe kan diagnostiseres med f.eks. Rinda Techmate Pro, men den koster jo også mange tusenlapper (jeg har kjøpt en :smiley: )

Teerex

Teerex

De hvite motorene (QSD common rail fra 2006) fikk Smartcraft canbus data/instrumentering, og da med tilgjengelig interface mot NMEA 2000. 

Mens de svarte motorene har vanlige mere analoge sensorer og givere, selv om det er elektronisk styrt dieselpumpe på noen av utgavene (som kan chippes/omprogammeres).

Men ikke lagt opp til noe mere avansert altså. 

Teerex

Teerex

De hvite motorene (QSD common rail fra 2006) fikk Smartcraft canbus data/instrumentering, og da med tilgjengelig interface mot NMEA 2000. 

Mens de svarte motorene har vanlige mere analoge sensorer og givere, selv om det er elektronisk styrt dieselpumpe på noen av utgavene.

Men ikke lagt opp til noe mere avansert altså. 

Teerex

Teerex

De hvite motorene (QSD common rail fra 2006) fikk Smartcraft canbus data/instrumentering, og da med tilgjengelig interface mot NMEA 2000. 

Mens de svarte motorene har vanlige mere analoge sensorer og givere, selv om det er elektronisk styrt dieselpumpe.

Men ikke lagt opp til noe mere avansert altså. 

Teerex

Teerex

De hvit motorene (QSD common rail fra 2006) fikk Smartcraft canbus data/instrumentering, og da med tilgjengelig interface mot NMEA 2000. 

Mens de svarte motorene har vanlige mere analoge sensorer og givere, selv om det er elektronisk styrt dieselpumpe.

Men ikke lagt opp til noe mere avansert altså. 

Teerex

Teerex

De hvit motorene (QSD common rail) fikk Smartcraft canbus data/instrumentering, og da med tilgjengelig interface mot NMEA 2000. 

Mens de svarte motorene har vanlige mere analoge sensorer og givere, selv om det er elektronisk styrt dieselpumpe.

Men ikke lagt opp til noe mere avansert altså. 



×
×
  • Create New...