Steinarnordas Startet 8.April.2021 Link til dette innlegget Startet 8.April.2021 Hei Har en Ibiza 25 Touring 2011 mod som jeg kunne tenkt meg å fått montert en baugpropell. Jar sett litt på priser og kvalitet og faller vel gjerne ned på en Sleipner. Er det noen som har tips om montering av disse eller evt. noen som har tips om hvem som er gode på montering av dette i Stavanger område? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 8.April.2021 Link til dette innlegget Svart 8.April.2021 Å regne ut prisen på deler er en enkel sak, men å få det gjort av proffe, der varierer prisen mye. De tok 35K for å gjøre det på min Master 770 TC, pluss deler, som er en lett båt å utføre dette det på. Det firmaet gidder jeg ikke å ha noe mer å gjøre med for å si det sånn. En annen ting, gå for en 4hk og helst en tunnel på rundt 125-150mm. Jeg gikk for 4hk/185 tunnel fra Sleipner. Dette er utstyr som brukes på båter over 30 fot. Angrer ikke et sekund, og det er ikke her kostnadene ligger heller. Min drar seg fint sideveis opp mot vinden. Og det kan jeg love deg at det er det mange nye båter som sliter med. De fleste har alt for liten trusther. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 8.April.2021 Link til dette innlegget Svart 8.April.2021 Timene går fort når man skal demontere og rydde i lugaren forann, maskere opp en skillevegg sånn at ikke hele båten blir fyllt med glassfiberstøv, skal måle opp hvor tunellen skal monteres, det skal freses ett hull, det skal slipes, tunellen skal støpes utvendig og innvendigt, så begynner finisharbeidet sånn at det ser strøkent ut og her går det tid, så skal motor og propell monteres, kabler skal strekkes, joystick skal monteres. Nå er det sikkert noe jeg har glemt også Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.April.2021 Link til dette innlegget Svart 8.April.2021 (redigert) Torsen67 skrev for 6 timer siden: Min drar seg fint sideveis opp mot vinden. Og det kan jeg love deg at det er det mange nye båter som sliter med. De fleste har alt for liten trusther. Men ikke lurt med for stor thruster heller. Iallefall ikke uten elektronisk turtallsregulering (men det koster jo en del ekstra). Det blir jo ellers fort litt mye rykk og napp. Sleipner SE40/125S på 3 hk kan være et fornuftig valg, og den er iallefall kraftig nok til en båt med såpass beskjeden vekt og vindfang. Rekker jo vanligvis for båter fra 26 til over 30 fot. SE30/125S er jo egentlig stor nok, mens SE50/140S blir for kraftig (iallefall uten elektronisk turtallsregulering). Redigert 8.April.2021 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Torsen67 Svart 8.April.2021 Link til dette innlegget Svart 8.April.2021 Teerex skrev for 1 time siden: Men ikke lurt med for stor thruster heller. Iallefall ikke uten elektronisk turtallsregulering (men det koster jo en del ekstra). Det blir jo ellers fort litt mye rykk og napp. Sleipner SE40/125S på 3 hk kan være et fornuftig valg, og den er iallefall kraftig nok til en båt med såpass beskjeden vekt og vindfang. Rekker jo vanligvis for båter fra 26 til over 30 fot. SE30/125S er jo egentlig stor nok, mens SE50/140S blir for kraftig (iallefall uten elektronisk turtallsregulering). Ok, turtallsregulering har jeg hørt om en gang. Men jeg har jo kjøl, så jeg har nok litt mer motstand som krever litt krefter. Men kjenner en med Cormate T27. Der er det kun ett sugerør. Han mener den er like effektiv som å fise i solnedgangen. Mener det er 2 hk / 110mm tunnel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.