Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

Du ordner deg bare med f.eks. en kraftig skrutrekker som du stikker inn i propellen for å låse den av mot gearhuset. Så en unbrako, helst skralle med bit og forlenger da denne står et stykke inn i tunnellen og det kan være vrient å komme til med en unbrakonøkkel. Så er det bare å skru ut unbrakoen og kakke løs sinken om den evt. kniper litt.

 

Ingen grunn til å ta båten på land for dette, kjør den opp på ei sandstrand eller ta det i drakt.

 

Men husk å slå av hovedbryter fra batteriet til thruster før du begynner, dette er utstyrt som kapper fingrene tvert om det skulle oppstå en feil som gjør at den starter mens du holder på. Kan være nok med interferens på radiostyringen. Eller vakkelkontakt i panel/releer.

Chiefengineer

Chiefengineer

Du ordner deg bare med f.eks. en kraftig skrutrekker som du stikker inn i propellen for å låse den av mot bearhuset. Så en unbrako, helst skralle med bit og forlenger da denne står et stykke inn i tunnellen og det kan være vrient å komme til med en unbrakonøkkel. Så er det bare å skru ut unbrakoen og kakke løs sinken om den evt. kniper litt.

 

Ingen grunn til å ta båten på land for dette, kjør den opp på ei sandstrand eller ta det i drakt.

 

Men husk å slå av hovedbryter fra batteriet til thruster før du begynner, dette er utstyrt som kapper fingrene tvert om det skulle oppstå en feil som gjør at den starter mens du holder på. Kan være nok med interferens på radiostyringen. Eller vakkelkontakt i panel/releer.



×
×
  • Create New...