Jump to content

Edit History

TideRace

TideRace

Jeg pleier å slå forsiktig rundt den ytre kanten på anoden med en kulehammer. Da kommer den ofte raskt løs. Korrosjonen tåler ikke mye før den pulveriseres.

Jeg har to stk kontraroterende propeller på trusteren i baugen og da to anoder å skifte. Skiftes de hvert år er det sjeldent de sitter fast, men står de over et par år må som regel kulehammeren fram. Båten hadde ligget ute 3 sommere og to vintere da jeg tok den opp for opplag på land i høst. Kulehammeren måtte da fram, men anodene kom lett ut med noen knakk rundt ytterkanten.

De så fine ut fra utsiden, men vekta var som @Mouche opplevde, ca 30%-40% av hva nye zink-anoder veier. Så sjekk vekt og ikke bare utseende ... :)

TideRace

TideRace

Jeg pleier å slå forsiktig rundt den ytre kanten på anoden med en kulehammer. Da kommer den ofte raskt løs. Korrosjonen tåler ikke mye før den pulveriseres.

Jeg har to stk kontraroterende propeller på trusteren i baugen og da to anoder å skifte. Skiftes de hvert år er det sjeldent de sitter fast, men står de over et par år må som regel kulehammeren fram. Båten hadde ligget ute 3 sommere og to vintere da jeg tok den opp for opplag på land i høst. Kulehammeren måtte da fram, men anodene kom lett ut med noen knakk rundt ytterkanten.

De så fine ut fra utsiden, men vekta var som @Mouche opplevde, ca 30%-40% av hva nye zink-anoder veier. Så sjekk vekt og utseende ... :)

TideRace

TideRace

Jeg pleier å slå forsiktig rundt den ytre kanten på anoden med en kulehammer. Da kommer den ofte raskt løs. Korrosjonen tåler ikke mye før den pulveriseres.

Jeg har to stk kontraroterende propeller på trusteren i baugen og da to anoder å skifte. Skiftes de hvert år er det sjeldent de sitter fast, men står de over et par år må som regel kulehammeren fram. Båten hadde ligget ute 3 sommere og to vintere da jeg tok den opp for opplag på land i høst. Kulehammeren måtte da fram, men anodene kom lett ut med noen knakk rundt ytterkanten.



×
×
  • Create New...