jørn Startet 9.April.2021 Link til dette innlegget Startet 9.April.2021 Noen forslag til hvordan tette her? Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Antar at vannet følger hardtoppen og inn? Kan det være en løsning å legge en larve sika El lignende så vannet renner ut igjenn? Hadde samme problemet på min master der targabøyle svingte nedover. Nå er targabøyle vekk forhåpentligvis inntrengingen også. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Spyl på vann forsiktig og observér hvor vannet renner. Legg en stripe med silikon, lim på en list eller tilsvarende slik at vannet blir avledet til å renne et annet sted. Spyl på igjen og sjekk hvordan der er da. Det hadde jeg forsøkt. Jeg vil anta at vannet også ledes ned av alu profilen, så det kan være det vil fungere å "fylle" denne litt lengre oppe. (Fungerer som en takrenne ned til kalesjen?) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
jørn Svart 10.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Andora skrev for 6 timer siden: Antar at vannet følger hardtoppen og inn? Kan det være en løsning å legge en larve sika El lignende så vannet renner ut igjenn? Hadde samme problemet på min master der targabøyle svingte nedover. Nå er targabøyle vekk forhåpentligvis inntrengingen også. Ja, følger HT og inn, der man ser den sorte lukepakningen jeg har satt på for å se om det hjalp. Prøver med litt sika etc, og lager en demning. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 10.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Grand Banks jr skrev for 2 timer siden: Spyl på vann forsiktig og observér hvor vannet renner. Legg en stripe med silikon, lim på en list eller tilsvarende slik at vannet blir avledet til å renne et annet sted. Spyl på igjen og sjekk hvordan der er da. Det hadde jeg forsøkt. Jeg vil anta at vannet også ledes ned av alu profilen, så det kan være det vil fungere å "fylle" denne litt lengre oppe. (Fungerer som en takrenne ned til kalesjen?) Akkurat hvor vanner kommer inn ser jeg. Det som renner via aluprofilen er helt ok, for det renner på utsiden lenger ned. Sitér dette innlegget Link to post
Fairline35 Svart 11.April.2021 Link til dette innlegget Svart 11.April.2021 Jeg hadde samme problemet med en tidligere båt. Tok en bit med plexiglass og tilpasset den slik at vannet ble ledet bort. Limte den fast med sika . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.