Jump to content

Edit History

TideRace

TideRace

Da har jeg ryddet litt i småmotorene. Lyttet til influencer`n @Worry II  (se over i tråden) og kom hjem med en ny Honda 6 hk til slepejolla.  Lettstartet (måtte prøve i vanntank bak garasjen - startet på "halv snor") og godlyden til Honda. Solid bygget, gode løsninger. Alt er "tight" og godt skrudd, girspaken "sitter" og glir som i olje .. den lille forskjellen ...om du skjønner hva jeg mener.

 

image.png.6d1dd3171831fb953539fd302e6b3424.png

 

 

Jeg har denne Honda 2,3 hk fra før. Ca 11 kg og ikke tyngre enn en Kiwipose på en onsdag. 

Den ultimate drømmen har selvsagt vært å kjøpe en Honda 2,3 hk til, og kjøre dobbelinstallasjon. 

 

Men 2 x 2,3 hk = 4,6 hk, kontra  1 x 6 hk med revers er selvsagt rått parti. Hvis vi ser bort fra underholdningseffekten selvsagt. Dessuten satte konemor foten ned for oppmerksomheten, og det slo meg at en reversmanøver med 2 x 2,3 hk kunne bli en tidvis utfordring i trange havner, men sikkert mye moro for alle andre rundt. 

 

Tanken har vært å ha en liten og lett jollemotor hvor fart spiller mindre rolle til helgene og de små avstandene. Men i feriene ligger vi ofte noen dager i uthavn og det kan være et stykke inn til byene. Derfor greit å ha to motorer å bytte på.

 

Begge har integrert tank, som er utrolig praktisk i en liten jolle, samt at jeg slipper å lagre ekstern bensintank ombord i moderskipet.

 

image.png.a1969a2717588980a9c4c96354b48118.png

 

 

Leste forresten i Nettavisen at det antagelig sitter fast noen containere med Yamaha-motorer til Norge på "Ever Given" i Suez. Og det kan sikkert ta en stund før containerskipet blir frigitt der det ligger nå. Myndighetene har visstnok tatt beslag i lasten inntil milliardbøtene er innfridd. Håper ikke det går utover andre som har bestilt motorer.

 

image.png.d964ed064db6b6dad1663150f6e1fff9.png

 

TideRace

TideRace

Da har jeg ryddet litt i småmotorene. Lyttet til influencer`n @Worry II  (se over i tråden) og kom hjem med en ny Honda 6 hk til slepejolla.  Lettstartet (måtte prøve i vanntank bak garasjen - startet på "halv snor") og godlyden til Honda. Solid bygget, gode løsninger. Alt er "tight" og godt skrudd, girspaken "sitter" og glir som i olje .. den lille forskjellen ...om du skjønner hva jeg mener.

 

image.png.6d1dd3171831fb953539fd302e6b3424.png

 

 

Jeg har denne Honda 2,3 hk fra før. Ca 11 kg og ikke tyngre enn en Kiwipose på en onsdag. 

Den ultimate drømmen har selvsagt vært å kjøpe en Honda 2,3 hk til, og kjøre dobbelinstallasjon. 

 

Men 2 x 2,3 hk = 4,6 hk, kontra  1 x 6 hk med revers er selvsagt rått parti. Hvis vi ser bort fra underholdningseffekten selvsagt. Dessuten satte konemor foten ned for oppmerksomheten, og det slo meg at en reversmanøver med 2 x 2,3 hk kunne bli en tidvis utfordring i trange havner, men sikkert mye moro for alle andre rundt. 

 

Tanken har vært å ha en liten og lett jollemotor hvor fart spiller mindre rolle til helgene og de små avstandene. Men i feriene ligger vi ofte noen dager i uthavn og det kan være et stykke inn til byene. Derfor greit å ha to motorer å bytte på.

 

Begge har integrert tank, som er utrolig praktisk i en liten jolle, samt at jeg slipper å lagre ekstern bensintank ombord i moderskipet.

 

image.png.a1969a2717588980a9c4c96354b48118.png

 

 

Leste forresten i Nettavisen at det antagelig sitter fast noen containere med Yamaha-motorer på "Ever Given" i Suez. Og det kan sikkert ta en stund før containerskipet blir frigitt der det ligger nå. Myndighetene har visstnok tatt beslag i lasten inntil milliardbøtene er innfridd. Håper ikke det går utover andre som har bestilt motorer.

 

image.png.d964ed064db6b6dad1663150f6e1fff9.png

 

TideRace

TideRace

Da har jeg ryddet litt i småmotorene. Lyttet til influencer`n @Worry II  (se over i tråden) og kom hjem med en ny Honda 6 hk til slepejolla.  Lettstartet (måtte prøve i vanntank bak garasjen - startet på "halv snor") og godlyden til Honda. Solid bygget, gode løsninger. Alt er "tight" og godt skrudd, girspaken "sitter" og glir som i olje .. den lille forskjellen ...om du skjønner hva jeg mener.

 

image.png.6d1dd3171831fb953539fd302e6b3424.png

 

 

Jeg har denne Honda 2,3 hk fra før. Ca 11 kg og ikke tyngre enn en Kiwipose på en onsdag. 

Den ultimate drømmen har selvsagt vært å kjøpe en Honda 2,3 hk til, og kjøre dobbelinstallasjon. 

 

Men 2 x 2,3 hk = 4,6 hk, kontra  1 x 6 hk med revers er selvsagt rått parti. Hvis vi ser bort fra underholdningseffekten selvsagt. Dessuten satte konemor foten ned for oppmerksomheten, og det slo meg at en reversmanøver med 2 x 2,3 hk kunne bli en tidvis utfordring i trange havner, men sikkert mye moro for alle andre rundt. 

 

Tanken har vært å ha en liten og lett jollemotor hvor fart spiller mindre rolle til helgene og de små avstandene. Men i feriene ligger vi ofte noen dager i uthavn og det kan være et stykke inn til byene. Derfor greit å ha noe å bytte på.

 

Begge har integrert tank, som er utrolig praktisk i en liten jolle, samt at jeg slipper å lagre ekstern bensintank ombord i moderskipet.

 

image.png.a1969a2717588980a9c4c96354b48118.png

 

 

Leste forresten i Nettavisen at det antagelig sitter fast noen containere med Yamaha-motorer på "Ever Given" i Suez. Og det kan sikkert ta en stund før containerskipet blir frigitt der det ligger nå. Myndighetene har visstnok tatt beslag i lasten inntil milliardbøtene er innfridd. Håper ikke det går utover andre som har bestilt motorer.

 

image.png.d964ed064db6b6dad1663150f6e1fff9.png

 

TideRace

TideRace

Da har jeg ryddet litt i småmotorene. Lyttet til influencer`n @Worry II  (se over i tråden) og kom hjem med en ny Honda 6 hk til slepejolla.  Lettstartet (måtte prøve i vanntank bak garasjen - startet på "halv snor") og godlyden til Honda. Solid bygget, gode løsninger. Alt er "tight" og godt skrudd, girspaken "sitter" og glir som i olje .. den lille forskjellen ...om du skjønner hva jeg mener.

 

image.png.6d1dd3171831fb953539fd302e6b3424.png

 

 

Jeg har denne Honda 2,3 hk fra før. Ca 11 kg og ikke tyngre enn en Kiwipose på en onsdag. 

Den ultimate drømmen har selvsagt vært å kjøpe en Honda 2,3 hk til, og kjøre dobbelinstallasjon. 

 

Men 2 x 2,3 hk = 4,6 hk, kontra  1 x 6 hk med revers er selvsagt rått parti. Hvis vi ser bort fra underholdningseffekten selvsagt. Dessuten satte konemor foten ned for oppmerksomheten, og det slo meg at en reversmanøver med 2 x 2,3 hk kunne bli en tidvis utfordring i trange havner, men sikkert mye moro for alle andre rundt. 

 

Tanken har vært å ha en liten og lett jollemotor hvor fart spiller mindre rolle til helgene og de små avstandene. Men i feriene ligger vi ofte noen dager i uthavn og det kan være et stykke inn til byene. Derfor greit å ha noe å bytte på.

 

Begge har integrert tank, som er utrolig praktisk i en liten jolle, samt at jeg slipper å lagre ekstern bensintank ombord i moderskipet.

 

image.png.a1969a2717588980a9c4c96354b48118.png

 

 

Leste forresten i Nettavisen  at det antagelig sitter fast noen containere med Yamaha-motorer på "Ever Given" i Suez. Og det kan sikkert ta en stund før containerskipet blir frigitt der det ligger nå. Myndighetene har visstnok tatt beslag i lasten inntil milliardbøtene er innfridd. Håper ikke det går utover andre som har bestilt motorer.

 

image.png.d964ed064db6b6dad1663150f6e1fff9.png

 



×
×
  • Create New...