Jump to content

Edit History

Code0

Code0

Bitteliten skrev 1 time siden:

Mange RIBer har e-tec motorer. Hvordan er erfaringene med disse?

Jeg har en 2011- mod Zodiac 550 m/ 115 hk E-tec. Fordeler: enkel vinterkonservering, en prosedyre så sprøyter motoren inn fet oljeblanding, og ferdig. Vannslangekoples på motor for gjennomspyling. Enkel motor, ikke registerrem el lign, 3 år / 300 timer seviceintervall ( tennplugger, girolje, impeller, bensinfiltre, zink). Er vel mer tørst på bensin og totaktolje, og mer støy enn en totakt, men til mitt fritidsbruk er jeg fornøyd. Jeg syns RIB er bra båt for ungdom, datter på 19 som ratter den bra, ingen skader på gelcoat eller fingre om man kløner med tillegging, nabobåter osv. Hun kjører med venner, jeg fyller bensin og 2T olje...

Code0

Code0

Bitteliten skrev 1 time siden:

Mange RIBer har e-tec motorer. Hvordan er erfaringene med disse?

Jeg har en 2011- mod Zodiac 550 m/ 115 hk E-tec. Fordeler: enkel vinterkonservering, en prosedyre så sprøyter motoren inn fet oljeblanding, og ferdig. Enkel motor, ikke registerrem el lign, 3 år / 300 timer seviceintervall ( tennplugger, girolje, impeller, bensinfiltre, zink). Er vel mer tørst på bensin og totaktolje, og mer støy enn en totakt, men til mitt fritidsbruk er jeg fornøyd. Jeg syns RIB er bra båt for ungdom, datter på 19 som ratter den bra, ingen skader på gelcoat eller fingre om man kløner med tillegging, nabobåter osv. Hun kjører med venner, jeg fyller bensin og 2T olje...

• Create New...