BåtenERro Startet 10.April.2021 Link til dette innlegget Startet 10.April.2021 Da har jeg 48 timer på land før sjøsetting. Finner ingen anoder eller muligheter for feste til dette på foldepropellen?? VP 110s og 3-blads foldepropell av ukjent merke. passer jo også fint å få anode til drev som også er feil. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Det er mulig DENNE SIDEN kan gi deg noen tips. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Er det ikke anoden du ser på det nederste bildet..? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 (redigert) Anoden på bildet kan fint sitte ett år til før du trenger å tenke på å skifte. Redigert 10.April.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BåtenERro Svart 10.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Så da holder det kun med denne anoden? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 (redigert) Har du ikke ring-anode (3 delt) som du ser her rett bak propellen? https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/anoder/sinkanoder/sink-3-blad-vp-2000020722 Redigert 10.April.2021 av TideRace (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BåtenERro Svart 10.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Nei. Sitér dette innlegget Link to post
BåtenERro Svart 10.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Ingen festeanordninger på propellen heller Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 De fleste typer foldepropeller har en eller annen form for anoder, enten på mutter bak, rundt bosset, eller begge deler, som bildet under av min egen. Men finner du ikke spor av anodefester, så kanskje det ikke skal være på din propell. Synes bare den ligner veldig på VP-foldepropell, og de har vanligvis et spor i bosset bak propellbladene hvor det skal sitte en tredelt ringanode, den jeg har linket til over. Sitér dette innlegget Link to post
BåtenERro Svart 10.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Sånn ser min ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.