jotto Startet 10.April.2021 Link til dette innlegget Startet 10.April.2021 Jeg har kjøpt en kabelskotang av denne typen: Kabelskotang - Biltema.no Den ser jo enkel nok ut i bruk, men jeg blir ikke helt klok på den. Jeg prøver å skjøte ledninger med en skjøtehylse. Resultatet blir at isolasjonen enten blir helt ødelagt eller at kabelen ikke sitter skikkelig fast. Jeg antar at jeg skal kunne dra ganske godt i kabelen uten at den løsner. Tanga har to sett med "tenner". Den ene raden har tallene 1,2,3 og etterlater seg merke av tallet på isolasjonen. Det andre har litt videre gap og lager et mønster. Hvilken vei skal skjøtehylsa inn i tanga, hvilken vei skal kabelen, og hva skal egentlig klemme over hylsa? Hva er poenget med de to radene med tenner? Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Hej Den klämmer olika hårt, den som klämmer hårdast skall vara mot den del av kabeln som är skalad, anslutningen ring odyligt. Jag har en liknande från Clas Ohlsson och där skall kabeln vara åt det håll som färgmärkningen är. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Pettersenmotor Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Den siden som har fargemerking skal være mot kabelen. Kabelskoen skal være ca flush ned kanten på tangen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.