Boatnub Startet 11.April.2021 Link til dette innlegget Startet 11.April.2021 Jeg skal trekke ny skottbekledning i salongen med hvit skai. Jeg ser diverse leverandører har både 3 og 5 mm tykkelse, men hva bør jeg egentlig velge? Er det kvalitetsforskjeller utover bare selve tykkelsen? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 11.April.2021 Link til dette innlegget Svart 11.April.2021 Forskjellen er at den ene har et pålimt lag med skumm. Den andre er ekspandert skumm å mye stivere. Begge er fine på skuteside . Den med skumm bakside brukes på takplater. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Boatnub Svart 11.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2021 Knude skrev for 1 time siden: Forskjellen er at den ene har et pålimt lag med skumm. Den andre er ekspandert skumm å mye stivere. Begge er fine på skuteside . Den med skumm bakside brukes på takplater. Takk for svar, Knude! Da var det nok 5mm som var her fra før av. Den er kanskje litt enklere å jobbe med iom den er mykere? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 11.April.2021 Link til dette innlegget Svart 11.April.2021 Ja båtbransjen på sørlandet har brukt den typen både på skrog og til takplater meg bekjent fra ca 1980. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Viksund Bravo Svart 11.April.2021 Link til dette innlegget Svart 11.April.2021 Den med skum skjuler ujevnheter i underlaget mye bedre. Ville derfor valgt denne. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Boatnub Svart 11.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2021 Supert, takk for gode svar! Jeg har strippet av den gamle skaien og fjernet det meste av limet mekanisk. Har dere noe tips på hvordan man fjerner limrestene og hvor "ren" må veggen være før jeg kan lime nytt på? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.