Jump to content

Feilkode 53, Mercruiser 4,5 250hk

Rebel

Recommended Posts

Uten noe som helst konkret erfaring med denne problemstillingen er det fristende å spørre om du har god kontroll på kjølevannnivået og eventuell lufting av kjølesystemet? Dersom dette er i orden kan en kontroll av det faktiske trykket være på sin plass for å finne ut av om alarmen er reell.

http://www.clubsearay.com/index.php?threads/mercruiser-water-pressure-sensor-update.94785/

Redigert av X10an (see edit history)

0.1-1 bar eller under 15psi. Jeg mener forsåvidt ikke at trykket bør være i nærheten av 1 bar (15psi), men jeg vil tro alarmen ikke skal varsle før trykket er høyere enn dette. Har du trykk som nærmer seg 1 bar eller høyere tyder dette på blokkering i kjølekanalene/slangene. På en relativt ny båt med sjøvannsfilter er min erfaring at dette oppstår som følge av impellerblader i, eller på vei til, varmeveksleren. Har du hatt en impeller som har mistet blader i løpet av de siste sesongene?

Redigert av X10an (see edit history)
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...