Rebel Startet 11.April.2021 Link til dette innlegget Startet 11.April.2021 Hei! Får opp feilkode når jeg kjører, og turtallet senker seg (nødmodus?) Hvis jeg senker turtallet blir feilkoden borte og jeg kan gasse på igjen. Noen forslag til hva som kan være feil? Mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 13.April.2021 Link til dette innlegget Svart 13.April.2021 (redigert) Uten noe som helst konkret erfaring med denne problemstillingen er det fristende å spørre om du har god kontroll på kjølevannnivået og eventuell lufting av kjølesystemet? Dersom dette er i orden kan en kontroll av det faktiske trykket være på sin plass for å finne ut av om alarmen er reell. http://www.clubsearay.com/index.php?threads/mercruiser-water-pressure-sensor-update.94785/ Redigert 13.April.2021 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rebel Svart 13.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2021 Dette er på en saltvannskjølt motor med hekkagregat, så skal ikke være så mye lufting og kjølevannnivå å ta hensyn til. Husker ikke helt kjølevannstemperaturen, men den holdt seg stabilt på normal temperatur. Mistenker at det kan være en sensor som fusker. Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 13.April.2021 Link til dette innlegget Svart 13.April.2021 (redigert) Kan du gå inn på instrumentet og bla deg frem til en direkte avlesning av dette trykket? Da bør du lett kunne se om det er sensoren eller trykket som er problemet. Dette er nok en annen motor, men her er en trykksensor: Redigert 13.April.2021 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rebel Svart 14.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 Båten er på land nå, men skal sjekke når jeg får sjøsatt igjen. Vet du hva trykket bør ligge på? Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 14.April.2021 Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 (redigert) 0.1-1 bar eller under 15psi. Jeg mener forsåvidt ikke at trykket bør være i nærheten av 1 bar (15psi), men jeg vil tro alarmen ikke skal varsle før trykket er høyere enn dette. Har du trykk som nærmer seg 1 bar eller høyere tyder dette på blokkering i kjølekanalene/slangene. På en relativt ny båt med sjøvannsfilter er min erfaring at dette oppstår som følge av impellerblader i, eller på vei til, varmeveksleren. Har du hatt en impeller som har mistet blader i løpet av de siste sesongene? Redigert 14.April.2021 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rebel Svart 20.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2021 Hei igjen! Glemte å svare her. Det var sensoren som fusket. Kjøpte ny ifra Ravns Garage, funker som ei kule nå? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.