Jump to content

Edit History

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

Solbris II skrev 29 minutter siden:

Jeg har Simrad ombord i dag. Alle ruter jeg lager på padda er umiddelbart tilgjengelig på mine plottere ombord. 
Å sitte på fordekk og justere kursen gjør jeg med en fjernkontroll. Ingen av leverandørene lar deg styre båten fra en app hverken på android eller ois av sikkerhetsmessige grunner. 
NMEA 2000 er standard og jeg kan hente de motordataene jeg vil på mine MAN LXE 2840 fra 1995.

Det er to kartslotter på min plotter sp jeg kan kjøre både C-map og Navionics. 
Plotterne er til enhver tid koblet til strøm slik at skjermen virker uansett værforhold og mye sol. De er laget for det. 
Jeg er ute i all slags vær med båten og er veldig takknemlig for at plotterne mine er skrudd dønn fast når vær og bølger gjør sitt beste for å hive alt over bord!

Og i drittvær er jeg veldig takknemlig for mitt solide utstyr fra Simrad!
Så hva i all verden skal jeg med Orca?

1. Det er ikke korrekt. Jeg kan overstyre AP med telefon/nettbrett.(Raymarine..)

2. Tenkte også slik i starten, dog er vel dette et forsøk på å treffe på kundemassen som ikke allerede har handlet inn utstyr.

Savner forøvrig støtte for radar.(Har ikke funnet at det er mulig..)

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

Solbris II skrev 29 minutter siden:

Jeg har Simrad ombord i dag. Alle ruter jeg lager på padda er umiddelbart tilgjengelig på mine plottere ombord. 
Å sitte på fordekk og justere kursen gjør jeg med en fjernkontroll. Ingen av leverandørene lar deg styre båten fra en app hverken på android eller ois av sikkerhetsmessige grunner. 
NMEA 2000 er standard og jeg kan hente de motordataene jeg vil på mine MAN LXE 2840 fra 1995.

Plotterne er til enhver tid koblet til strøm slik at skjermen virker uansett værforhold og mye sol. De er laget for det. 
Jeg er ute i all slags vær med båten og er veldig takknemlig for at plotterne mine er skrudd dønn fast når vær og bølger gjør sitt beste for å hive alt over bord!

1. Det er ikke korrekt. Jeg kan overstyre AP med telefon/nettbrett.(Raymarine..)

2. Tenkte også slik i starten, dog er vel dette et forsøk på å treffe på kundemassen som ikke allerede har handlet inn utstyr. Savner støtte for radar.(Har ikke funnet at det er mulig..)

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

Solbris II skrev 24 minutter siden:

2. Tenkte også slik i starten, dog er vel dette et forsøk på å treffe.på kundemassen som ikke allerede har handlet inn utstyr. Savner støtte for radar.(Har ikke funnet at det er mulig..)

• Create New...