TrikkerN Lønning
lr-80 skrev 23 minutter siden:Fortsatt work in progress, men får stadig ny funksjonalitet. Sist opp er autopilot (jeg har Raymarine EV100, med en blanding av SeaTalkNG og NMEA2000), styrer fra telefonen om jeg ikke står ved styreposisjon og Raymarine instrumentene. Plotteren er kjapp som en iPad, funker i alt lys. Kunne ønske bedre touch respons med hansker og i regn, men det er fysiske knapper for zoom og nord/kurs opp.
Venter på at mitt hybrid gammelt og nytt SeaTalk/NMEA system med en egen overgang fra vindgiver skal fungere optimalt. Har seilt drøyt 100 nm siste dager og den gir umiddelbart gode værdata for planlagt rute. P
Mest fornøyd med at alt er intuitivt satt opp så det fungerer uten bruksanvisning (som en iPhone eller Tesla). Og at jeg ved trøbbel fikk hjelp på telefon - de pushet en oppdatering underveis så turen kunne fullføres i komfort.
Jeg oppdaget for et par dager siden at man kunne få en (veldig) kjapp prøve periode, for å kunne teste appen.
Jeg har ikke fått testen den i båt, men har testet autoroute(og knappe ert litt), der er nok inntrykket mitt at Navionics er bedre.
Etter de kjappe testene jeg har gjort, finner Orca raskeste vei, mens Navionics har en større tendens til å benytte leia som er godt oppmerket. Da er det enklere å bruke ruten uavhengig av dag/natt.
Nå skal det riktig nok sies at man bør plotte inn waypoints selv, men det er greit med autoroute som utgangspunkt.
Videre ville Orca ikke ha min båt igjennom Spangereid kanalen, tiltross for at jeg hadde samme parameter både i Navionics og Orca.(Navionics har ingen problemer med at jeg kjører inn der 😊)
En ting som jeg ble imponert over på Orca er nattmodusen, denne var imponerende bra! God kontraster!
Takk for tilbakemelding ,Ir-80.
Hvordan fungerer det sammen med autopiloten?(Har selv EV 100)
Jeg ser at det abonnementet koster 120 euro, så det koster jo litt 😊