ArvidKa Startet 12.April.2021 Del på Facebook Startet 12.April.2021 Har kjøpt en slik kartbrikke hos Maritim i Stavanger, og det skal da være inkludert EN gratis oppdatering av kartdataene i løpet av det første året. Mener jeg kjøpte det i mai 2020. (versjon 2020.5, fildatoer er 06.05.20) Har nå begynt å lete etter oppdateringer - uten å finne noe nyere. Vel, det er snart mai 2021, og jeg vil nødig gå glipp av gratis oppdatering. Så jeg lurte på om noen aner når Garmin /Bluechart har tenkt å slippe årets oppdaterte kartdata? Sitér dette innlegget Link to post
tidtakeren Svart 12.April.2021 Del på Facebook Svart 12.April.2021 Jeg trodde de ble oppdatert i februar og august, slik det er beskrevet her: Frequency of BlueChart g3 and g3 Vision Map Updates | Garmin Support Sitér dette innlegget Link to post
ArvidKa Svart 12.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2021 (redigert) Se der ja! Men hvor finner jeg en link til nedlastingen? (Gjelder Bluechart G3 Vision small VEU508S Kristiansand-Haugesund-Ryfylke)) Har Garmin Express, har satt microSD-kartbrikken i pc, min enhet (Echomap 91sv) gjenkjennes og er allerede registrert, men den sier "No available map updates". Får ta den med til Maritim og spørre imorgen.... Redigert 12.April.2021 av ArvidKa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 12.April.2021 Del på Facebook Svart 12.April.2021 ArvidKa skrev 10 minutter siden: Får ta den med til Maritim og spørre imorgen.... Garmin Norge har en glimrende kundeservice på telefon og mail med norske fagfolk. Ditt ville jeg henvendt meg. Sitér dette innlegget Link to post
ArvidKa Svart 12.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2021 Mange takk for gode svar. Jeg prøver kundeservice imorgen! Sitér dette innlegget Link to post
ArvidKa Svart 25.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 Da har jeg snakket med Garmin support på tlf i morges, og de sjekket for meg (på mitt kart Garmin Bluechart G3 Vision Veu508s): Det var faktisk ingen oppdateringer tilgjengelige, ”fordi det ikke var nødvendig”. Så det betyr altså at det ikke er en eneste endring i kart, sjømerker etc mellom Kristiansand og Haugesund/Ryfylke på ett år? Synes det var litt merkelig…. Sitér dette innlegget Link to post
Pilot1 Svart 25.Mai.2021 Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 Jeg har også Veu508s versjon 2020.5. Hos meg ligger det klar en oppdatering til 2021.5 i ActiveCaptain appen. Jeg må betale for den…. Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 25.Mai.2021 Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 ArvidKa skrev for 2 timer siden: Da har jeg snakket med Garmin support på tlf i morges, og de sjekket for meg (på mitt kart Garmin Bluechart G3 Vision Veu508s): Det var faktisk ingen oppdateringer tilgjengelige, ”fordi det ikke var nødvendig”. Så det betyr altså at det ikke er en eneste endring i kart, sjømerker etc mellom Kristiansand og Haugesund/Ryfylke på ett år? Synes det var litt merkelig…. Jeg håper nesten at du hørte feil. Det er fryktelig mange sektorlykter som har blitt endret til IALA-standard i denne perioden. Kjedelig fyrsektorene ikke stemmer under nattseilas. Nå er det ekstra viktig med oppdaterte kart. For dagseilas har dette naturligvis mindre betydning, men man må jo anta at det har vært endringer for andre sjømerker også? Hvis du tar en titt på Efs’ene så vil du se at det skjer litt. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
ArvidKa Svart 25.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 (redigert) Nei, jeg hørte definitivt ikke feil!! Og nå hører jeg jo fra @Pilot 1 at det faktisk ligger en ny versjon og venter…. Jeg kjøpte kortet på,Maritim Stavanger den 25.05.20, , som er nøyaktig på dagen ett år siden. Derfor tenkte jeg å benytte meg av én gratis oppdatering innen ett år, som var inkludert i prisen. Nå,har jeg holdt på siden mitt første innlegg i april, uten hell.. Min echomap 91sv har jeg ikke noen trådløs forbindelse til, og kan altså ikke bruke Active Captain. Jeg må bruke Garmin Express, siste oppdaterte versjon, på pc og har kortleser med kartbrikken innplugget, men det skulle vel gå for det samme?? Blir litt irritert på dette, får altså tilsynelatende feil svar fra kilden selv, Garmins egen supporttelefon.!? Hallo Garmin Norge- hva er riktig her?? Redigert 25.Mai.2021 av ArvidKa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 25.Mai.2021 Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 jeg var i samme situasjon, fikk gratis oppdatering fra g2 til g3 hos garmin Norge 👍 kanskje prøve å ringe igjen i morgen.. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
ArvidKa Svart 25.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 Vel, nå har jeg sendt en epost til dem med henvisning / link til denne diskusjonstråden, så får vi høre imorgen. Holder dere oppdatert! Sitér dette innlegget Link to post
ArvidKa Svart 26.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2021 (redigert) OPPDATERING: Da fikk jeg prompte svar fra Garmin support på epost idag. Takker for det! Min kartbrikke 2020.5 var dessverre IKKE blitt skikkelig registrert i min Garmin Express. Derfor ingen varsler om oppdatering. Må nå gå inn og slette «GarminDevice.xml» på min kartbrikke via pc’en, deretter «legge til» nytt kort (plusstegnet) i Garmin Express. Da vil min kartbrikke bli registrert, og oppdateringsfil til 2021.5 (forhåpentlig) dukke opp. Formoder den fortsatt er gratis for meg etter alt dette tullet. Skal ikke være lett for en gamling. Men stusser over svaret jeg fikk på telefon, at fjorårets 2020.5 versjon var den siste, fordi oppdatering «ikke var nødvendig» i dette kartområdet…?? Setter i gang over helgen, så,får vi se. Takker for all hjelp! - arvid Redigert 26.Mai.2021 av ArvidKa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.