Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Scantic skrev 1 time siden:

Takk for mange gode innspill her. Jeg har hørt flere erfarne båtfolk som sier jeg bør unngå M. Amerikanerne sier visstnok "If you want to go fast, buy Mercury, if you want to go home, buy Yamaha". Det er ikke mye nyere brukt på markedet og prisene er høye, kanskje må jeg grave litt dypere i lommen og kjøpe ny likevel...

 

Husk at tidene faktisk forandrer seg faktisk. Men gamle rykter og sannheter holder ofte stand MYE lengre, spesielt i båtverdenen.

"Erfarne" båtfolk har ofte sin erfaring fra 80/90-tallets 2-taktere, eller evt. 4-takterne fra tidlig 2000-tall (noen av Mercurys tidlige 4-taktere var faktisk basert på motorer fra Yamaha).

Etter 2008-2012 er det ingen spesielle svakheter med Mercurys motorer, stort sett uansett effektklasser (de minste 4-takterne opp til 30 hk er jo basert på motorer fra Tohatsu, og det er kvalitet).

Og med de helt nyutviklede 2,1 og 3,0 liters motorene fra hhv. 2014 og 2012 har Mercury utvilsomt blant de beste motorene i klassen 80-150 hk. Noe en høy popularitet og høye salgsvolum vitner om.

Så når vi snakker utenbordsmotorer fra 80-600 hk så er Mercury utvilsomt markedsleder idag når det kommer til modellutvalg, spesifikasjoner og innovasjon. De nye V6, V8 og V12-motorene har iallefall vist å slå om seg med en aldri så liten knock-out i markedet.

I motsetning til de andre utenbordsmotorprodusentene (utenom Tohatsu) så lager Mercury kun båtmotorer/drev. Det er dette de kan, og det er dette de skal være best på.

 

Teerex

Teerex

Scantic skrev 1 time siden:

Takk for mange gode innspill her. Jeg har hørt flere erfarne båtfolk som sier jeg bør unngå M. Amerikanerne sier visstnok "If you want to go fast, buy Mercury, if you want to go home, buy Yamaha". Det er ikke mye nyere brukt på markedet og prisene er høye, kanskje må jeg grave litt dypere i lommen og kjøpe ny likevel...

 

Husk at tidene faktisk forandrer seg faktisk. Men gamle rykter og sannheter holder ofte stand MYE lengre, spesielt i båtverdenen.

"Erfarne" båtfolk har ofte sin erfaring fra 80/90-tallets 2-taktere, eller evt. 4-takterne fra tidlig 2000-tall (noen av Mercurys tidlige 4-taktere var faktisk basert på motorer fra Yamaha).

Etter 2008-2012 er det ingen spesielle svakheter med Mercurys motorer, stort sett uansett effektklasser (de minste 4-takterne opp til 30 hk er jo basert på motorer fra Tohatsu, og det er kvalitet).

Og med de helt nyutviklede 2,1 og 3,0 liters motorene fra hhv. 2014 og 2012 har Mercury utvilsomt blant de beste motorene i klassen 80-150 hk.

Så når vi snakker utenbordsmotorer fra 80-600 hk så er Mercury utvilsomt markedsleder idag når det kommer til modellutvalg, spesifikasjoner og innovasjon. De nye V6, V8 og V12-motorene har iallefall vist å slå om seg med en aldri så liten knock-out i markedet.

I motsetning til de andre utenbordsmotorprodusentene (utenom Tohatsu) så lager Mercury kun båtmotorer/drev. Det er dette de kan, og det er dette de skal være best på.

 

Teerex

Teerex

Scantic skrev 1 time siden:

Takk for mange gode innspill her. Jeg har hørt flere erfarne båtfolk som sier jeg bør unngå M. Amerikanerne sier visstnok "If you want to go fast, buy Mercury, if you want to go home, buy Yamaha". Det er ikke mye nyere brukt på markedet og prisene er høye, kanskje må jeg grave litt dypere i lommen og kjøpe ny likevel...

 

Husk at tidene faktisk forandrer seg faktisk. Men gamle rykter og sannheter holder ofte stand MYE lengre, spesielt i båtverdenen.

"Erfarne" båtfolk har ofte sin erfaring fra 80/90-tallets 2-taktere, eller evt. 4-takterne fra tidlig 2000-tall (noen av Mercurys tidlige 4-taktere var faktisk basert på motorer fra Yamaha).

Etter 2008-2012 er det ingen spesielle svakheter med Mercurys motorer, stort sett uansett effektklasser (de minste 4-takterne opp til 30 hk er jo basert på motorer fra Tohatsu, og det er kvalitet).

Og med de helt nyutviklede 2,1 og 3,0 liters motorene fra hhv. 2014 og 2012 har Mercury utvilsomt blant de beste motorene i klassen 80-150 hk.

Så når vi snakker motorer fra 80-600 hk så er Mercury utvilsomt markedsleder idag når det kommer til modellutvalg, spesifikasjoner og innovasjon. De nye V6, V8 og V12-motorene har iallefall vist å slå om seg med en aldri så liten knock-out i markedet.

I motsetning til de andre utenbordsmotorprodusentene (utenom Tohatsu) så lager Mercury kun båtmotorer/drev. Det er dette de kan, og det er dette de skal være best på.

 

Teerex

Teerex

Scantic skrev 58 minutter siden:

Takk for mange gode innspill her. Jeg har hørt flere erfarne båtfolk som sier jeg bør unngå M. Amerikanerne sier visstnok "If you want to go fast, buy Mercury, if you want to go home, buy Yamaha". Det er ikke mye nyere brukt på markedet og prisene er høye, kanskje må jeg grave litt dypere i lommen og kjøpe ny likevel...

 

Husk at tidene faktisk forandrer seg faktisk. Men gamle rykter og sannheter holder ofte stand MYE lengre, spesielt i båtverdenen.

"Erfarne" båtfolk har ofte sin erfaring fra 80/90-tallets 2-taktere, eller evt. 4-takterne fra tidlig 2000-tall (noen av Mercurys tidlige 4-taktere var faktisk basert på motorer fra Yamaha).

Etter 2008-2012 er det ingen spesielle svakheter med Mercurys motorer, stort sett uansett effektklasser (de minste 4-takterne opp til 30 hk er jo basert på motorer fra Tohatsu, og det er kvalitet).

Og med de helt nyutviklede 2,1 og 3,0 liters motorene fra hhv. 2014 og 2012 har Mercury utvilsomt blant de beste motorene i klassen 80-150 hk.

Så når vi snakker motorer fra 80-600 hk så er Mercury utvilsomt markedsleder idag når det kommer til modellutvalg, spesifikasjoner og innovasjon. De nye V6, V8 og V12-motorene har iallefall vist seg å slå om seg med en aldri så liten knock-out i markedet.

I motsetning til de andre utenbordsmotorprodusentene (utenom Tohatsu) så lager Mercury kun båtmotorer/drev. Det er dette de kan, og det er dette de skal være best på.

 



×
×
  • Create New...