nordan family 27 Startet 13.April.2021 Link til dette innlegget Startet 13.April.2021 Satt og leste en artikkel der det står at aluminiumen i utenbordsmotorer vil begynne å tære om det kommer i kontakt med metaller som sink eller kobber. Har registrert at offer-anodene ofte har vært i aluminium, men nå sist tror jeg jammen det var sink som ble montert (tyngre). Har også opplevd at det har vært benyttet metall-pakninger på undervannshuset av autorisert verksted, antar kobberpakninger uten at jeg er sikker på det. Men er det altså slik at påhengeren tæres om den har en offeranode i sink, og heller burde ha anode i aluminium? Og er kobberpakninger på undervannshuset en uting? Oftest er det vel fiber eller kunststoffpakninger. Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 13.April.2021 Link til dette innlegget Svart 13.April.2021 Hei, det er jo tabeller for slikt; https://www.kruge.no/mediabank/store/2/2637/Korrosjon.pdf I mine øyne blir da kobber/messing helt feil mot aluminium. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.