Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Golden Gate 37 skrev 18 minutter siden:

Men altså, værre syns jeg det er at "vanlige folk" fordrives når det offentlige priser en tjeneste på den måten!

Helt enig.

Jeg har aldri ment at Tønsberg Kommune skulle subsidiere gjesteplasser for båtfolket. Men det er blant annet kommunens fordømte oppgave og plikt å legge forholdene til rette for folk og næringsliv og samtidig se på totaløkonomien i det de foretar seg. Her har de greid kunsstykket å legge ut et hinder for vanlige folk, samtidig som de toltalt sett taper penger og likevel kaller det en suksess . .

Det virker dessuten som en brist i logikken å doble prisen fra gode 350 kroner til 700 kroner når båten bikker 40 fot. Enten er det bare fordi man har funnet på noen tall i farten, eller kanskje heller at man i en Ap-kommune med sosilalistisk tankegang synes at man må straffe folk med større båter enn man selv synes passe. Jeg tror mest på det siste (jeg har båt på 32 fot) . .

NilsPils

NilsPils

Golden Gate 37 skrev 8 minutter siden:

Men altså, værre syns jeg det er at "vanlige folk" fordrives når det offentlige priser en tjeneste på den måten!

Helt enig.

Jeg har aldri ment at Tønsberg Kommune skulle subsidiere gjesteplasser for båtfolket. Men det er blant annet kommunens fordømte oppgave og plikt å legge forholdene til rette for folk og næringsliv og samtidig se på totaløkonomien i det de foretar seg. Her har de greid kunsstykket å legge ut et hinder for vanlige folk, samtidig som de toltalt sett taper penger og likevel kaller det en suksess . .

• Create New...