Hardy 32 Startet 14.April.2021 Link til dette innlegget Startet 14.April.2021 Hei,demper plata ryker kort tid etter montering,100-300timer,helt knust eller i spleinet,skjer ved tilkobling,lavt turtall og tilsynelatende myk tilkobling . ved montering har vi brukt måleur,og vi tror monteringen er gjort 100% korrekt. Hva kan være problemet? Vi har hørt at kanskje propellen er for stor.... noen gode råd? Motor: Ford 2402e Gir: Borg Warner Båt: Hardy 32 Sitér dette innlegget Link to post
Svee Svart 14.April.2021 Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 For å unngå for mye påkjenning på splinen og elementet i demperplata (og i gearet), bør du vurdere å sette opp tomgangsturtallet noe slik at veivakselen/svinghjulet roterer jevnere. Og om du har brukt ei "stiv" demperplate bør du vurdere ei med mer demping - f.eks. R&D sin "high deflection" type eller noe tilsvarende fra Centa. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.April.2021 Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 (redigert) Jeg monterte en fra Euromarine da jeg skiftet fra 2401E til FSD for 14-15 år siden. Brukte ikke måleur, bare sentrerte etter beste evne for hånd og borret og gjenget festehull etter dette. Fungerer fortsatt som den skal. Enten har jeg hatt flaks eller du uflaks?. Redigert 14.April.2021 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.