desana Startet 14.April.2021 Link til dette innlegget Startet 14.April.2021 Hallo vurdere å kjøpe 42 fot båt i Ålesund og kjøre den hjem til Skien, hva vil være historisk den beste måneden i året å ta en slik tur og hva bør jeg være obs på. Setter pris på alt av erfaring og innspill da min lengste alene tur i båt så langt er fra svenske grensen til Skien Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 14.April.2021 Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 Det er vel fra mai og til og med juli. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 14.April.2021 Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 Nå er ikke jeg motorbåt-mann.., men alle mnd har jo nordavind og sønnavind, lite vind og mye vind langs kysten, så uansett når du drar så må du legge inn ventedager på værvindu, og smette av gårde de to-tre dagene været er der du vil ha det. Om noen sier 'dra i midten av mai', når 15 mai kommer så er det garantert nordavind eller sønnavind, lite vind eller mye vind.. så dra når det passer, men legg inn liggedager i turnusen. Du kan ikke tre uker i forveien vite hva været blir. Statistikk er og blir statistikk. Og meldt vind er annet enn det føret du har utenfor døra.., store lokale forskjeller. Går er tråd her om liten båt (16 fot) oppover kysten. Han kommer seg frem han også..., tar bare tiden til hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.