Jump to content

Edit History

Braken

Braken

Jeg har en 2008 model Mercury utenbordsmotor F 60 ELPT EFI 4 takt.

Har hatt problem med kjølingen. Når den gikk på bakking, så kom det ikke kjølevannsstråle ut av motoren og den ble varm og det kom alarm. Når motoren fikk litt turtall, kom kjølevannsstråle og motoren oppførte seg normalt. 

Impellere på kjølepumpe er skiftet for ett år siden.

I vinter har den ligget i opplag ved ei flytebrygge. Da jeg skulle starte motoren, startet den et par ganger og så kom det vedvarende alarm og det tyder på at motoren er gått i autostopp og lar seg ikke starte.

Jeg leser i denne gruppen og ellers på nett at EFI modellene har hatt tæringsproblemer i plata mellom powerhead og stamme.

Vil tæring på denne plata og derved lekkasje av et eller annet slag føre til kritisk alarm og autostopp?

Mon tro om dette kan være problemet med min motor?

 

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "Motorproblem". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.

 

Braken

Braken

Jeg har en 2008 model Mercury utenbordsmotor F 60 ELPT EFI 4 takt.

Har hatt problem med kjølingen. Når den gikk på bakking, så kom det ikke kjølevannsstråle ut av motoren og den ble varm og det kom alarm. Når motoren fikk litt turtall, kom kjølevannsstråle og motoren oppførte seg normalt. 

Impellere på kjølepumpe er skiftet for ett år siden.

I vinter har den ligget i opplag ved ei flytebrygge. Da jeg skulle starte motoren, startet den et par ganger og så kom det vedvarende alarm og det tyder på at motoren er gått i autostopp og lar seg ikke starte.

Jeg leser i denne gruppen og ellers på nett at EFI modellene har hatt tæringsproblemer i plata mellom powerhead og stamme.

Vil tæring på denne plata og derved lekkasje av et eller annet slag føre til kritisk alarm og autostopp?

Mon tro om dette kan være problemet med min motor?

Braken

Braken

Jeg har en 2008 model Mercury utenbordsmotor F 60 ELPT EFI 4 takt.

Har hatt problem med kjølingen. Når den gikk på bakking, så kom det ikke kjølevannsstråle ut av motoren og den ble varm og det kom alarm. Når motoren fikk litt turtall, kom kjølevannsstråle og motoren oppførte seg normalt. 

I vinter har den ligget i opplag ved ei flytebrygge. Da jeg skulle starte motoren, startet den et par ganger og så kom det vedvarende alarm og det tyder på at motoren er gått i autostopp og lar seg ikke starte.

Jeg leser i denne gruppen og ellers på nett at EFI modellene har hatt tæringsproblemer i plata mellom powerhead og stamme.

Vil tæring på denne plata og derved lekkasje av et eller annet slag føre til kritisk alarm og autostopp?

Mon tro om dette kan være problemet med min motor?

Braken

Braken

Jeg har en 2008 model Mercury utenbordsmotor F 60 ELPT EFI 4 takt.

Har hatt problem med kjølingen. Når den gikk på bakking, så kom det ikke kjølevannsstråle ut av motoren og den ble varm og det kom alarm. Når motoren fikk litt turtall, kom kjølevannsstråle og motoren oppførte seg normalt. 

I vinter har den ligget i opplag ved ei flytebrygge. Da jeg skulle starte motoren startet den et par ganger og så kom det vedvarende alarm og det tyder på at motoren er gått i autostopp og lar seg ikke starte.

Jeg leser i denne gruppen og ellers på nett at EFI modellene har hatt tæringsproblemer i plata mellom poeerhead og stamme.

Vil tæring på denne plata og derved lekkasje av et eller annet slag føre til kritisk alarm og autostopp?

Mon tro om dette kan være problemet med min motor?



×
×
  • Create New...