Jump to content

Edit History

Lazyjack

Lazyjack

magnuje skrev for 1 time siden:

Ah du mener at det blir kontakt mellom ben og veksler via vannslangen? Det et et godt poeng, men jeg har hevertventil mellom bend og veksler på min d2-55 og har derfor sett at det ikke er direkte vannkontakt mellom bend og veksler når motoren er slått av. 
 

Tror du må kjøre motor en del hundre timer før det blir et problem om galvanisk korrosjon kun er potensielt mulig når motor kjører?

Min antihevrtventil står mellom pumpe og inngang varmeveksler, det er original plassering. Skulle kanskje flyttet den til mellom varmeveksler og eksosbend men ser det er for trangt. 

Ellers er jeg enig i at det nok bare er under motorgange at det er galvanisk kontakt mellom varmeveksler og eksosbend. 

IMG_20210416_125637.jpg

Lazyjack

Lazyjack

magnuje skrev for 1 time siden:

Ah du mener at det blir kontakt mellom ben og veksler via vannslangen? Det et et godt poeng, men jeg har hevertventil mellom bend og veksler på min d2-55 og har derfor sett at det ikke er direkte vannkontakt mellom bend og veksler når motoren er slått av. 
 

Tror du må kjøre motor en del hundre timer før det blir et problem om galvanisk korrosjon kun er potensielt mulig når motor kjører?

Min antihevrtventil står mellom pumpe og inngang varmeveksler, det er original plassering. Kanskje jeg skulle flytte den til mellom varmeveksler og eksosbend.. 

Ellers er jeg enig i at det nok bare er under motorgange at det er galvanisk kontakt mellom varmeveksler og eksosbend. 

Lazyjack

Lazyjack

magnuje skrev for 1 time siden:

Ah du mener at det blir kontakt mellom ben og veksler via vannslangen? Det et et godt poeng, men jeg har hevertventil mellom bend og veksler på min d2-55 og har derfor sett at det ikke er direkte vannkontakt mellom bend og veksler når motoren er slått av. 
 

Tror du må kjøre motor en del hundre timer før det blir et problem om galvanisk korrosjon kun er potensielt mulig når motor kjører?

Min antihevrtventil står mellom pumpe og inngang varmeveksler, det er original plassering. Kanskje jeg skulle legge det om da pumpa av og til har problemer med å suge vann ved første oppstart om våren. 

Ellers er jeg enig i at det nok bare er under motorgange at det er galvanisk kontakt mellom varmeveksler og eksosbend. 

Lazyjack

Lazyjack

magnuje skrev for 1 time siden:

Ah du mener at det blir kontakt mellom ben og veksler via vannslangen? Det et et godt poeng, men jeg har hevertventil mellom bend og veksler på min d2-55 og har derfor sett at det ikke er direkte vannkontakt mellom bend og veksler når motoren er slått av. 
 

Tror du må kjøre motor en del hundre timer før det blir et problem om galvanisk korrosjon kun er potensielt mulig når motor kjører?

Min antihevrtventil står mellom sjøvannsfilter og pumpe, det er original plassering. Kanskje jeg skulle legge det om da pumpa av og til har problemer med å suge vann ved første oppstart om våren. 

Ellers er jeg enig i at det nok bare er under motorgange at det er galvanisk kontakt mellom varmeveksler og eksosbend. 

Lazyjack

Lazyjack

magnuje skrev 22 minutter siden:

Ah du mener at det blir kontakt mellom ben og veksler via vannslangen? Det et et godt poeng, men jeg har hevertventil mellom bend og veksler på min d2-55 og har derfor sett at det ikke er direkte vannkontakt mellom bend og veksler når motoren er slått av. 
 

Tror du må kjøre motor en del hundre timer før det blir et problem om galvanisk korrosjon kun er potensielt mulig når motor kjører?

Min antihevrtventil står mellom sjøvannsfilter og pumpe, det er original plassering. Kanskje jeg skulle legge det om da pumpa av og til har problemer med å suge vann ved første oppstart om våren. 



×
×
  • Create New...