Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

index skrev 17 minutter siden:

Det høres ut som om du har grei kontroll her. I tillegg bør du bruke butyltetning rundt vinduer og alle skruehull, men dette har du sikkert kontroll på allerede. 

:wink: Er ikke sikker på om kontroll er det riktige ordet. Jeg har surfet mye, googlet mye, stilt mange sp.mål her på baatplassen, fått mange gode råd, tips og veiledning, jeg skjønner at jeg har en kjempejobb foran meg. Det var mange skroggjennomføringer i form av skruer og hull til ledninger etc. Disse har nok blitt morkne og slitt med tidens tann. Jeg samler nå det meste som har ligget på taket i ny mast og reduserer mange muligheter for vanninntrenging. Jeg kommer til å renske godt rundt vinduene og bruke evt butyl (det var et nytt ord for meg for inntil noen måneder siden), har også hørt om et annet stoff som kanskje er mer effektivt enn butyl, men huske i farta ikke hva det heter. 

Men før alt dette skal alt over fenderlist lakkes, fikk lakk fra Dycas her forleden, jeg lakket under fenderlist i fjor med lakk fra samme produsent (https://www.dycas.no/) og er kjempefornøyd. Jeg hadde ingen lakkeringserfaring fra tidligere. Fikk skryt av andre båteiere i marinaen for jobben jeg hadde gjort :thumbsup::wink:

Har man båt (eller hage, eller hus) får man alltid arbeid. (jeg har alle 3 :worry::wink:)

tom Cognac

tom Cognac

index skrev 16 minutter siden:

Det høres ut som om du har grei kontroll her. I tillegg bør du bruke butyltetning rundt vinduer og alle skruehull, men dette har du sikkert kontroll på allerede. 

:wink: Er ikke sikker på om kontroll er det riktige ordet. Jeg har surfet mye, googlet mye, stilt mange sp.mål her på baatplassen, fått mange gode råd, tips og veiledning, jeg skjønner at jeg har en kjempejobb foran meg. Det var mange skroggjennomføringer i form av skruer og hull til ledninger etc. Disse har nok blitt morkne og slitt med tidens tann. Jeg samler nå det meste som har ligget på taket i ny mast og reduserer mange muligheter for vanninntrenging. Jeg kommer til å renske godt rundt vinduene og bruke evt butyl (var et nytt ord for meg for inntil noen måneder siden), har også hørt om et annet stoff som kanskje er mer effektivt enn butyl, men huske i farta ikke hva det heter. 

Men før alt dette skal alt over fenderlist lakkes, fikk lakk fra Dycas her forleden, jeg lakket under fenderlist i fjor med lakk fra samme produsent (https://www.dycas.no/) og er kjempefornøyd. Jeg hadde ingen lakkeringserfaring fra tidligere. Fikk skryt av andre båteiere i marinaen for jobben jeg hadde gjort :thumbsup::wink:

Har man båt (eller hage, eller hus) får man alltid arbeid. (jeg har alle 3 :worry::wink:)

tom Cognac

tom Cognac

index skrev 7 minutter siden:

:wink: Er ikke sikker på om kontroll er det riktige ordet. Jeg har surfet mye, googlet mye, stilt mange sp.mål her på baatplassen, skjønner at jeg har en kjempejobb foran meg. Det var mange skroggjennomføringer i form av skruer og hull til ledninger etc. Disse har nok blitt morkne og slitt med tidens tann. Jeg samler nå det meste som har ligget på taket i ny mast og reduserer mange muligheter for vanninntrenging. Jeg kommer til å renske godt rundt vinduene og bruke evt butyl (var et nytt ord for meg for inntil noen måneder siden), har også hørt om et annet stoff som kanskje er mer effektivt enn butyl, men huske i farta ikke hva det heter. 

• Create New...