Jump to content

GPS via NMEA og ethernet

MRG

Recommended Posts

Hmm.. hvis du er litt mer spesifik hva angår hvilke enheter det er snakk om, så blir det litt enklere å svare. F.eks. Fabrikat, modell, om det er nmea2000 osv. 

Hvis det bare er snakk om å speile informasjonen på kartplotteren til en annen skjerm, så kan jeg som eksempel gjøre det fra min garmin700xs plotter via wifi/bluetooth til f.eks. en iPad.  Temmelig enkelt å sette opp på garmin i hvertfall..

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Hvordan dette gjøres varierer fra produsent til produsent, det kan også variere mellom forskjellige produktgenerasjoner. Din plotter ble introdusert for 17 år siden så hvor GPS informasjonen sendes behøver ikke å være likt som på nyere Raymarine enheter. 

Alle produsenter sender GPS data på NMEA 2000 så en NMEA 2000 til USB konverter eller en NMEA 2000 WiFi gateway er det sikreste. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...