tom Cognac Startet 16.April.2021 Link til dette innlegget Startet 16.April.2021 (redigert) Jeg er straks ferdig med å rive ut gammel skrogkledning innunder hardtop'en i båten min. Det som har sittet på er en offwhite skai med skum på baksiden, limt med kontaktlim antar jeg (tror ikke dette er fra verft, båten er en 1986 modell, tror at det har vært gjort en dårlig (i mine øyne) restaureringsjobb av en tidligere eier). Jeg jar lyst til å endre "imagen" på båten, ønsker litt mer trebåt-feeling. Derfor vurderer jeg å legge https://www.biltema.no/batutstyr/teak-detaljer/teakplanker/eva-teak-2000045592 på selve skrogsidene, mens det blir skumkledd skai i taket, nedover vinduene og til under dollbordet. Jeg tror det kan bli ganske sprekt. Har sett noe lignende på svenske seilbåter (bl.a. Maxi-båtene fra 70 - 80-tallet). Er det noen der ute som har erfaring med eva teaken fra Biltema og er det noen som evt har tips/råd til hvordan jeg bør/kan legge det på? Redigert 16.April.2021 av altera mulier (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Frivakt Svart 16.April.2021 Link til dette innlegget Svart 16.April.2021 Jeg vil tro Eva teak er ment for flatt underlag. I skrogsidene er du nok avhengig av noe som er mer mykt og fleksibelt. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 16.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2021 Frivakt skrev 9 minutter siden: Jeg vil tro Eva teak er ment for flatt underlag. I skrogsidene er du nok avhengig av noe som er mer mykt og fleksibelt. Den tanken har slått meg Jeg kjøpte en rull før jul, hadde egentlig tenkt å legge det på dørken. Eva teaken er ikke stiv og ugrei, men det er klart at den ikke er så føyelig som skum/skai. Skrogsidene på båten min er ganske rette, ikke så kurvete (ikke så mye utoverheng/flare (som det heter på godt "norsk"!) Time will show - som de sier Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.