Teerex
Swingswong skrev for 3 timer siden:G3 støtter ikke QSD
INSITE service tool må visstnok brukes.
Jaltest støtter ikke diagnose slik jeg ser det. Kun serviceinfo, tekniske data etc.Rart det skal være så tuvlete å lese ut noen feilkoder fra en motor
Insite støtter ikke QSD-motorene fra Italia, men kun Cummins QSB.
CDS G3 støtter visse QSD-funksjoner, dvs. avlesing av feilkoder osv. som er lagret i Smartcraft-systemet. Men ikke direkte mot ECU. Mens CDS støtter alt.
Det er iallefall kort oppsummert det jeg fant ut sånn på sparket i går, såvidt jeg husker
Men som nevnt, jeg tror det er bare å finne ut hvordan VM Motoris egne MR-utgaver håndterer diagnose idag. Siden de fortsatt er i produksjon. Det er jo Bosch ECU uansett, så det kan neppe være så komplisert. En samtale med Junker Marine AS kan kanskje oppklare akkurat det Evt. Swedmotor i Sverige. Eller man får google litt videre.
Motorene selges også via noe som heter LVM og da heter motorene ML istedenfor MR, men aner ikke om det er noen tekniske forskjeller der.
LVM is synonymous with the union of Lorenzoni and VM Motori! Our engines are divided into 2 series: ML704 - 2800cc and ML706 - 4200cc. All engines have gear timing, are turbo cooled and rely on the BOSCH common rail injector.