Rocco Startet 17.April.2021 Link til dette innlegget Startet 17.April.2021 Jeg så til min store irritasjon i går at min båt har fått noen små sprekker i pleksiglasset på ene siden i styrehuset. De ser ikke så dype ut. Jeg leste at såpevann kan gi slike skader. Hva kan jeg gjøre for at det ikke blir verre? Hvordan vasker jeg plexiglass? Sitér dette innlegget Link to post
Helge77 Svart 17.April.2021 Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Er det ikke bedre å bare bytte til glass rute da. Blir jo fort ripete å vanskelig å se ut av med pleksiglass Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 17.April.2021 Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Er det plexiglass eller lexan? Mildt såpevann gir ikke grunnlag for sprekker. Det er spenning i glasset som oppstår ved vridninger/vibrasjoner som gir sprekker. Det kan være for små hull ved gjennomføringer og en god del andre ting. Legger du ut et bilde er det lettere å gi deg svaret!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Faxen Svart 17.April.2021 Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Du burde bruke Lexan, da den tåler det meste, og sprekker ikke. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Jernbåten Svart 17.April.2021 Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Dog forvitrer Lexan (polycarbonat) i en milliard mikrosprekker som gjør den ugjennomsiktig. Kjent fenomen. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 17.April.2021 Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Jernbåten skrev 13 minutter siden: Dog forvitrer Lexan (polycarbonat) i en milliard mikrosprekker som gjør den ugjennomsiktig. Kjent fenomen. Ja, plastglass uansett hvilken type, må byttes uansett hvordan man snur og vender på det. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hulda Svart 17.April.2021 Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Så det nytter altså ikke å snu ruta ut/inn? Bare måtte :-) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 17.April.2021 Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Hulda skrev 11 minutter siden: Så det nytter altså ikke å snu ruta ut/inn? Bare måtte :-) ??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.