Burgess89 Startet 19.April.2021 Link til dette innlegget Startet 19.April.2021 Hei, lurte på om noen vet hvilken sinkanoder som skal brukes på Vovopenta 2030C, sitter de rett på eller er det noe som må demonteres for å komme frem til de. Eventuelt hvilken type jeg trenker. Takk på forhånd :) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 Jeg har samme motor, jeg visste ikke at det var zink-anoder på den motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Burgess89 Svart 19.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 Slik jeg har forstått det er det en sinkring, anode som skal byttes ved å skru ut propellen Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 Burgess89 skrev Just now: skru ut propellen Ja..., men det er seildrevet.., ikke motoren. i tillegg til ringen du nevner har jeg tre blads volvo foldepropell, den skal beskyttes med en ring, som kommer tre-delt i sektorer á 120 grader, festes med hver sin unbracoskrue. Disse skifter jeg årlig, ringen bak propellen holder mye lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Burgess89 Svart 19.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 okay, det var mer det jeg mente ja.. Så jeg skal bytte den ringen på seildrevet, og en tredeltring da med andre ord? Vet du hvordan den ser ut og hvor jeg eventuelt får kjøpt det :) Aldri byttet ut selv før, så er litt usikker på om jeg skal prøve meg eller sette det bort. Sitér dette innlegget Link to post
Burgess89 Svart 19.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 er det en slik ?:) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 (redigert) Det du har bilde av er en aksling med sink. Min båt har seildrev. Du kan google ‘vp md2030 saildrive’ sånn er det hos meg. Hvis du ikke har gjort det før bør du ha båten på land. Så tar du mål og bilder av det du har så finner din lokale båtbutikk riktige deler. Da ser du om du er kapabel til å bytte selv. Om båten er langt unna så du vil bestille delene før opptak, evt om du bare har kran en time, trenger du mer info om installasjonen på din båt, kun motorangivelse sier lite om hva som er under vann. Redigert 19.April.2021 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Burgess89 Svart 19.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 yes,skjønner. Tusen takk for hjelpen :) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 @Burgess89 ser at du tidligere har skrevet at du har seildrev. Da er det sannsynligvis 120S. Ringen bak propellen har delenummer til seildrevet, men vi vet ikke hvilken propell som sitter på, fast eller foldepropell har forskjellige løsninger. Har du bilder av båten på land ser du det kanskje der. Sitér dette innlegget Link to post
Burgess89 Svart 19.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 jeg fant finn annonsen på båten min nå, og der står det Volvo Penta 2030-C 29 hk med seildrev (2001), og Trebladet foldepropell. Så da har jeg vel det samme som deg antar jeg Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 (redigert) Burgess89 skrev 6 minutter siden: Så da har jeg vel det samme som deg antar jeg Jeg antar det er denne rundt propellen. https://www.maritim.no/sinkanode-vp-foldepropell-3-delt Den bytter du greit selv. Hvis det ikke er gjort på 2 år spørs det om det er mye / noe igjen. Redigert 19.April.2021 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Burgess89 Svart 19.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 takk ! Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 Burgess89 skrev for 2 timer siden: takk ! ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.