Jump to content

Har jeg pusset nok for epoxy primer?

erlend mb

Recommended Posts

Jeg gjorde akkurat som PolarLi sier da jeg hevet vannlinjen for mange år siden. Båten flyter like godt fremdeles. Om du der du har skrapt litt gjennom epoxy'n også har skrapt gjennom gelcoat og helt ned i polyesteren, ville jeg hatt på litt epoxy (sparkel) akkurat der.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 11 minutter siden:

Jeg gjorde akkurat som PolarLi sier da jeg hevet vannlinjen for mange år siden. Båten flyter like godt fremdeles. Om du der du har skrapt litt gjennom epoxy'n også har skrapt gjennom gelcoat og helt ned i polyesteren, ville jeg hatt på litt epoxy (sparkel) akkurat der.

Du har båten liggende ute hele året, ikke sant? Hvor mange lag 1 komponent primer trenger jeg da?

Det ser ut som om båten din er behandlet med epoxy-primer. Det er kun nødvendig å legge ny primer der hvor du har skrapet gjennom ned til gelcoat. 
Skal du bruke for eksempel SEA jet ville jeg ha påført ett lag med en-komponent primer fra SEA jet og smurt på bunnstoffet til Maritim som er SEA jet, 2 strøk og da er det greit???

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Sitat

Du har båten liggende ute hele året, ikke sant? Hvor mange lag 1 komponent primer trenger jeg da?

Nei jeg har bare båten på vannet i 7 - 8 måneder. Jeg la bare på et lag Seajet 015 primer for å få feste for bunnstoffet Seajet 033 der jeg hevet vannlinjen.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Solbris II skrev 12 minutter siden:

Det ser ut som om båten din er behandlet med epoxy-primer. Det er kun nødvendig å legge ny primer der hvor du har skrapet gjennom ned til gelcoat. 
Skal du bruke for eksempel SEA jet ville jeg ha påført ett lag med en-komponent primer fra SEA jet og smurt på bunnstoffet til Maritim som er SEA jet, 2 strøk og da er det greit???

Epoxyprimer der jeg har skrapt gjennom? Bør jeg pusse den gamle epoxyen for å få heft til 1k primer?

Redigert av erlend mb (see edit history)
erlend mb skrev 9 minutter siden:

Epoxyprimer der jeg har skrapt gjennom? Bør jeg pusse den gamle epoxyen for å få heft til 1k primer?

Der du har skrapt deg helt inn på gelcoat eller gjennom gelcoaten kan du reparere med epoxysparkel og så ha på 1-k primer. 
Det @Lars H. beskriver er godt nok når det gjelder både primer og bunnstoff. 

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...