Gp68 Startet 20.April.2021 Del på Facebook Startet 20.April.2021 Har kjøpt ny strammer til D6 370 kompressorreim og lurer på hvordan man spenner opp fjæra. Har også kjøpt verktøyet som skal gjøre jobben enklere men finner ikke hvor det skal festes. Flat ende skal innvendig i hjul på strammeren mens motsatt ende med et lite hakk skal festes i dynamo. Finner ikke noe sted på dynamo der den kan passe. Fjæra skal visstnok også være forspent, dvs den må spennes opp litt til for å fjerne en splint som holder fjæra spent. Noen som har gjort dette og som har noen råd? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 20.April.2021 Del på Facebook Svart 20.April.2021 Den kimmer jo ferdig oppspent er bare å montere den legge på reima og dra yt splinten til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
Gp68 Svart 20.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2021 Vil helst gjøre det kontrollert, fjære er veldig sprek så er redd det kan gå galt hvis man bare napper ut splinten. Med verktøyet kan man ta spennet av med kontroll Sitér dette innlegget Link to post
Gp68 Svart 21.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2021 Det var akkurat dette bildet jeg var ute etter, takk for det. Det betyr plan B for meg, jeg har ingen plass ved siden av dynamo så får ikke brukt dette verktøyet Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 21.April.2021 Del på Facebook Svart 21.April.2021 Har nå skiftet flere slike strammere uten noe spesialverktøy så det tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye for. Det er jo kun en 15 minutters jobb å skifte en slik. Det spesialverktøyet trenger du jo kun om du skal montere en som ikke er ferdig oppspent. Sitér dette innlegget Link to post
Gp68 Svart 21.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2021 Ok. Så da bare setter du reima på plass og napper ut splint? Mulig dette er enklere enn jeg fryktet da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.