TMB Startet 21.April.2021 Link til dette innlegget Startet 21.April.2021 Hvor mye olje går det på FM C motorene? Skøyta tar inn vann som fy, og blei liggende en halv dag med vann halvveis opp på svinghjulet da batteriet på lensepumpa ikke holdt lenge nok til at jeg fikk bytta. Regner med det er lurt å bytte oljen. Noen som foresten husker dimensjonen på forgasseren på FM C motor? Tenkte å lage en retnings plugg så det ikke kommer vann inn i sylinderen når den synker... (denne gangen lå forgasseren akkurat over vannet, men ikke sikkert jeg er like heldig neste gang) hvor tett er egentlig disse motorene? Går det å heve peilepinne hull, lufting etc? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.April.2021 Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 Vil det ikke være bedre å fokusere på å få skroget tett? FM'en vil jo uansett aldri kunne bli noen undervannsmotor... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
shipahoy Svart 21.April.2021 Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 Tror det er enklere å få båten tett enn motoren. Husker ikke hvor mye olje du trenger, men det er ikke dyr olje den skal ha. Husk å skifte olje på frikoblingen også. http://fm-motor.no Sitér dette innlegget Link to post
TMB Svart 21.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 Båten sveller nok tett snart håper jeg. Der den ligger nå er det akkurat litt for dypt til at jeg kan la den ligge på bunnen uten at vannet dekker motoren. skal ned i kveld å bytte oljer og batteri. Var litt fristet til å koble opp 2stk halvgode batterier for å oppnå nok Ah til to dager med lensing. Finnes det evt noe alternativer? Tenkte kanskje enda ei lensepumpe med nivåsensor noe høyere, slik at den kan stå med vann nok til å trøtne, men uten å dekke motoren... Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 21.April.2021 Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 Slik du besktiver det, så kan det høres ut som at du bør gjere andre tiltak enn å få skroget til å trutne. Vært lenge på land? Sitér dette innlegget Link to post
TMB Svart 21.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 Siden høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.