Jump to content

Edit History

X10an

X10an

 

Brigg skrev for 1 time siden:

Men dette er jo bare praktisk erfaring og er kanskje ikke mye verdt. 

 

Din praktiske erfaring er gull verdt, men den må tolkes på rett måte. Her skiftet du åpenbart et filter som bare var halvbrukt, og det virker lurt. Om du derimot hadde fått motorstopp pga tett filter, og det viser seg at filteret bare er tett på nederste halvdel, først da ville du hatt praktisk erfaring som taler teorien midt imot.

 

Teori og praksis stemmer nesten alltid godt overens. Faktisk så godt at det er enkelt å regne ut trykkfallet over filteret ved å måle høyden på væskenivået på utsiden. Så lenge hele filteret ikke har vært i bruk har dette trykkfallet vært klart innenfor spesifikasjonene til Racor, som i følge manualen fra Mix skal være maksimalt: "7 to 10 inches of mercury (inHg)". Som sagt er det på ingen måte overraskende om hele filteret ikke har vært i bruk. Poenget er utelukkende at det å fylle filteret helt opp verken gir motoren høyere eller enklere tilførsel av diesel.

 

Det er veldig lurt å fylle litt diesel i filteret om man har en motor som er følsom for luft i systemet. Dersom man starter motoren med tomt filter er det ingen stor overraskelse om motoren stanser like etter oppstart, og i verste fall må luftes på nytt. Men når motoren først er stabilt i gang, vil den ikke stanse av denne årsak.

X10an

X10an

 

Brigg skrev for 1 time siden:

Men dette er jo bare praktisk erfaring og er kanskje ikke mye verdt. 

 

Din praktiske erfaring er gull verdt, men den må tolkes på rett måte. Her skiftet du åpenbart et filter som bare var halvbrukt, og det virker lurt. Om du derimot hadde fått motorstopp pga tett filter, og det viser seg at filteret bare er tett på nederste halvdel, først da ville du hatt praktisk erfaring som taler teorien midt imot.

 

Teori og praksis stemmer nesten alltid godt overens. Faktisk så godt at det er enkelt å regne ut trykkfallet over filteret ved å måle høyden på væskenivået på utsiden. Så lenge hele filteret ikke har vært i bruk har dette trykkfallet vært klart innenfor spesifikasjonene til Racor, som i følge manualen fra Mix skal være maksimalt: "7 to 10 inches of mercury (inHg)". Som sagt er det på ingen måte overraskende om hele filteret ikke er i bruk. Poenget er utelukkende at det å fylle filteret helt opp verken gir motoren høyere eller enklere tilførsel av diesel.

 

Det er veldig lurt å fylle litt diesel i filteret om man har en motor som er følsom for luft i systemet. Dersom man starter motoren med tomt filter er det ingen stor overraskelse om motoren stanser like etter oppstart, og i verste fall må luftes på nytt. Men når motoren først er stabilt i gang, vil den ikke stanse av denne årsak.

X10an

X10an

 

Brigg skrev 1 time siden:

Men dette er jo bare praktisk erfaring og er kanskje ikke mye verdt. 

 

Din praktiske erfaring er gull verdt, men den må tolkes på rett måte. Her skiftet du åpenbart et filter som bare var halvbrukt, og det virker lurt. Om du derimot hadde fått motorstopp pga tett filter, og det viser seg at filteret bare er tett på nederste halvdel, først da ville du hatt praktisk erfaring som taler teorien midt imot.

 

Teori og praksis stemmer nesten alltid godt overens. Faktisk så godt at det er enkelt å regne ut trykkfallet over filteret ved å måle høyden på væskenivået på utsiden. Så lenge hele filteret ikke har vært i bruk har dette trykkfallet vært klart innenfor spesifikasjonene til Racor, som i følge manualen fra Mix skal være maksimalt: "7 to 10 inches of mercury (inHg)". Som sagt er det på ingen måte overraskende om hele filteret ikke er i bruk. Poenget er utelukkende at det å fylle filteret helt opp verken gir motoren høyere eller enklere tilførsel av diesel.

 

Det er veldig lurt å fylle litt diesel i filteret om man har en motor som er følsom for luft i systemet. Dersom man starter motoren med tomt filter er det ingen stor overraskelse om motoren stanser like etter oppstart, og i verste fall må luftes på nytt. Men når motoren først er stabilt i gang, vil den ikke stanse av denne årsak.

X10an

X10an

 

Brigg skrev 1 time siden:

Men dette er jo bare praktisk erfaring og er kanskje ikke mye verdt. 

 

Din praktiske erfaring er gull verdt, men den må tolkes på rett måte. Her skiftet du åpenbart et filter som bare var halvbrukt, og det virker lurt. Om du derimot hadde fått motorstopp pga tett filter, og det viser seg at filteret bare er tett på nederste halvdel, først da ville du hatt praktisk erfaring som taler teorien midt imot.

 

Teori og praksis stemmer nesten alltid godt overens. Faktisk så godt at det er enkelt å regne ut trykkfallet over filteret ved å måle høyden på væskenivået på utsiden. Så lenge hele filteret ikke har vært i bruk har dette trykkfallet vært klart innenfor spesifikasjonene til Racor, som i følge manualen fra Mix skal være maksimalt: "7 to 10 inches of mercury (inHg)". Som sagt er det på ingen måte overraskende om hele filteret ikke er i bruk. Poenget er utelukkende at det å fylle filteret helt opp verken gir motoren høyere eller enklere tilførsel av diesel.

 

Det er veldig lurt å fylle litt diesel i filteret om man har en motor som er følsom for luft i systemet. Dersom man starter motoren med tomt filter er det ingen stor overraskelse om motoren stanser like etter oppstart, og i verste fall må luftes på nytt. Men når motoren først er stabilt i gang, vil den ikke stanse av denne årsak.

X10an

X10an

 

Brigg skrev 59 minutter siden:

Men dette er jo bare praktisk erfaring og er kanskje ikke mye verdt. 

 

Teori og praksis stemmer nesten alltid godt overens. Faktisk så godt at det er enkelt å regne ut trykkfallet over filteret ved å måle høyden på væskenivået på utsiden. Så lenge hele filteret ikke har vært i bruk har dette trykkfallet vært klart innenfor spesifikasjonene til Racor, som i følge manualen fra Mix skal være maksimalt: "7 to 10 inches of mercury (inHg)". Som sagt er det på ingen måte overraskende om hele filteret ikke er i bruk. Poenget er utelukkende at det å fylle filteret helt opp verken gir motoren høyere eller enklere tilførsel av diesel.

 

Det er veldig lurt å fylle litt diesel i filteret om man har en motor som er følsom for luft i systemet. Dersom man starter motoren med tomt filter er det ingen stor overraskelse om motoren stanser like etter oppstart, og i verste fall må luftes på nytt. Men når motoren først er stabilt i gang, vil den ikke stanse av denne årsak.

X10an

X10an

 

Brigg skrev 58 minutter siden:

Men dette er jo bare praktisk erfaring og er kanskje ikke mye verdt. 

 

Teori og praksis stemmer nesten alltid godt overens. Faktisk så godt at det er enkelt å regne ut trykkfallet over filteret ved å måle høyden på nivået på utsiden. Så lenge hele filteret ikke har vært i bruk har dette trykkfallet vært klart innenfor spesifikasjonene til Racor, som i følge manualen fra Mix skal være maksimalt: "7 to 10 inches of mercury (inHg)". Som sagt er det på ingen måte overraskende om hele filteret ikke er i bruk. Poenget er utelukkende at det å fylle filteret helt opp verken gir motoren høyere eller enklere tilførsel av diesel.

 

Det er veldig lurt å fylle litt diesel i filteret om man har en motor som er følsom for luft i systemet. Dersom man starter motoren med tomt filter er det ingen stor overraskelse om motoren stanser like etter oppstart, og i verste fall må luftes på nytt. Men når motoren først er stabilt i gang, vil den ikke stanse av denne årsak.

X10an

X10an

 

Brigg skrev 57 minutter siden:

Men dette er jo bare praktisk erfaring og er kanskje ikke mye verdt. 

 

Teori og praksis stemmer nesten alltid godt overens. Faktisk så godt at det er enkelt å regne ut trykkfallet over filteret ved å måle høyden på nivået på utsiden. Så lenge hele filteret ikke har vært i bruk har dette trykkfallet vært klart innenfor spesifikasjonene til Racor, som i følge manualen fra Mix skal være maksimalt: "7 to 10 inches of mercury (inHg)". Som sagt er det på ingen måte overraskende om hele filteret ikke er i bruk. Poenget er utelukkende at det å fylle filteret helt opp verken gir motoren høyere eller enklere tilførsel av diesel.

 

Det er lurt å fylle litt diesel i filteret om man har en motor som er følsom for luft i systemet. Dersom man starter motoren med tomt filter er det ingen stor overraskelse om motoren stanser like etter oppstart, og i verste fall må luftes på nytt. Men når motoren først er stabilt i gang, vil den ikke stanse av denne årsak.

X10an

X10an

 

Brigg skrev 55 minutter siden:

Men dette er jo bare praktisk erfaring og er kanskje ikke mye verdt. 

 

Teori og praksis stemmer nesten alltid godt overens. Faktisk så godt at det er enkelt å regne ut trykkfallet over filteret ved å måle høyden på nivået på utsiden. Så lenge hele filteret ikke har vært i bruk har dette trykkfallet vært klart innenfor spesifikasjonene til Racor, som i følge manualen fra Mix skal være maksimalt: "between 7 to 10 inches of mercury (inHg)". Som sagt er det på ingen måte overraskende om hele filteret ikke er i bruk. Poenget er utelukkende at det å fylle filteret helt opp verken gir motoren høyere eller enklere tilførsel av diesel.

 

Det er lurt å fylle litt diesel i filteret om man har en motor som er følsom for luft i systemet. Dersom man starter motoren med tomt filter er det ingen stor overraskelse om motoren stanser like etter oppstart, og i verste fall må luftes på nytt. Men når motoren først er stabilt i gang, vil den ikke stanse av denne årsak.

X10an

X10an

 

Brigg skrev 54 minutter siden:

Men dette er jo bare praktisk erfaring og er kanskje ikke mye verdt. 

 

Teori og praksis stemmer nesten alltid godt overens. Faktisk så godt at det er enkelt å regne ut trykkfallet over filteret ved å måle høyden på nivået på utsiden. Så lenge hele filteret ikke har vært i bruk har dette trykkfallet vært klart innenfor spesifikasjonene til Racor, som i følge manualen fra Mix skal være maksimalt: "between 7 to 10 inches of mercury (inHg)". Som sagt er det på ingen måte overraskende om hele filteret ikke er i bruk. Poenget er utelukkende at det å fylle filteret helt opp ikke gir motoren verken høyere eller enklere tilførsel av diesel.

 

Det er lurt å fylle litt diesel i filteret om man har en motor som er følsom for luft i systemet. Dersom man starter motoren med tomt filter er det ingen stor overraskelse om motoren stanser like etter oppstart, og i verste fall må luftes på nytt. Men når motoren først er stabilt i gang, vil den ikke stanse av denne årsak.

X10an

X10an

 

Brigg skrev 53 minutter siden:

Men dette er jo bare praktisk erfaring og er kanskje ikke mye verdt. 

 

Teori og praksis stemmer nesten alltid godt overens. Faktisk så godt at det er mulig å regne ut trykkfallet over filteret ved å måle høyden på nivået på utsiden. Så lenge hele filteret ikke har vært i bruk har dette trykkfallet vært klart innenfor spesifikasjonene til Racor, som i følge manualen fra Mix skal være maksimalt: "between 7 to 10 inches of mercury (inHg)". Som sagt er det på ingen måte overraskende om hele filteret ikke er i bruk. Poenget er utelukkende at det å fylle filteret helt opp ikke gir motoren verken høyere eller enklere tilførsel av diesel.

 

Det er lurt å fylle litt diesel i filteret om man har en motor som er følsom for luft i systemet. Dersom man starter motoren med tomt filter er det ingen stor overraskelse om motoren stanser like etter oppstart, og i verste fall må luftes på nytt. Men når motoren først er stabilt i gang, vil den ikke stanse av denne årsak.



×
×
  • Create New...