Odyssevs
Kjørte kompresjonstest i går. Alle sylindre lå mellom 10 og 12. Max 1 bar mellom laveste og høyeste gjelder vel også for totaktmotorer? Men en sylinder lakk ned så jeg hørte det. Vanligvis når man kinner pp starteren med alle plugger ute og kompresjonsmåler på en sylinder stanser den med stempelet nær topp på den målte sylinder. Husker dessverre ikke om akkurat den sylinderen bare fikk en runde med test. Spørsmålet er om en lekkasje i toppakning som kan slippe mye vann inn vil kunne gi en kompresjon over 10? Virker litt merkelig på meg.
Det var litt rust på en tennplugg, men ikke den sylinderen der jeg hørte sus og den lakk ned. Og det var litt overflaterust på motvektene pp veivakesen på sylinderen med rust på tennpluggen. Det var sylinderen med 10 så lavest kompresjon på denne. Men den lakk ikke ned.
Så usikker på hvor og hva problemet er. Har bestilt pakningssett, det er vel ingen vei utenom litt nedplukking :-(