Jump to content

Edit History

Teresa

Teresa

Bare å levere tilbake! Men for all del, ikke kjøp Yamaha, Honda, Tohatsu eller Suzuki, for i samtlige brukermanualer står det akkurat det samme...

En gjenganger her på forumet er kjøleproblematikk etter staking og bytte av impeller. I de aller fleste tilfellene har det løst seg etter en runde med systemrens. Dette gjelder spesielt 5-15 år gamle påhengsmotorer. 

Jeg antar man har funnet ut at ved å skylle gjennom med ferskvann regelmessig (om ikke etter hver tur), vil man kunne forhindre at kjølekanalene tetter seg og forlenge motorens levetid. At man da har valgt å inkludere den informasjon i brukermanualen syntes jeg er kjempefint. Da kan nemlig mannen i gata gjøre diverse tiltak som resulterer i at man har motoren noen år ekstra. 

Teresa

Teresa

Bare å levere tilbake! Men for all del, ikke kjøp Yamaha, Honda, Tohatsu eller Suzuki, for i samtlige brukermanualer står det akkurat det samme...

En gjenganger her på forumet er kjøleproblematikk etter staking og bytte av impeller. I de aller fleste tilfellene har det løst seg etter en runde med systemrens. Dette gjelder spesielt 5-15 år gamle påhengsmotorer. 

Jeg antar man har funnet ut at ved å skylle gjennom med ferskvann regelmessig (om ikke etter hver tur), vil man kunne forhindre at kjølekanalene tetter seg og forlenge motorens levetid. At man da har valgt å inkludere den informasjon i brukermanualen syntes jeg er kjempefint. Da kan nemlig mannen i gata gjøre diverse tiltak som forlenger motorens levetid.

• Create New...