Horsti Startet 22.April.2021 Link til dette innlegget Startet 22.April.2021 Hei, først hallo alle sammen! Dette er mitt første bidrag :) Jeg kommer ikke fra Norge, derfor er mitt norsk ennå ikke perfekt. Men jeg håper dere forstå meg! Jeg søker en båt for hytta mi, en enkelt landstedsbåt for kystnær omgiving. Mest for å besøke øye og litt fiske. Hytta selv ligger i en skjermet fjord, og jeg trenger ikke båten for å dra til hytta. Så båten må ikke tåle mye vind eller vær vanligvis. Jeg fant denne båten, tenker dere det er en greit nok båt og at prisen er rettferdig? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=215771491 Tusen takk! Sitér dette innlegget Link to post
erlend mb Svart 23.April.2021 Link til dette innlegget Svart 23.April.2021 Jeg har ikke så god peiling på dette, men jeg synes prisen virker høy for alderen på båten og motoren. 50 timer på sjøen er jo lite, men motoren eldes selv om den ikke blir brukt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.April.2021 Link til dette innlegget Svart 23.April.2021 Horsti skrev for 14 timer siden: derfor er mitt norsk ennå ikke perfekt. Men jeg håper dere forstå meg! Like god norsk som mange innfødte Grei båt til bruket du beskriver. Prisen kan jeg ikke si noe om, men er vanligvis dyrere å kjøpe bruktbåt fra forhandler enn fra privatperson. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
hanto1 Svart 23.April.2021 Link til dette innlegget Svart 23.April.2021 Båten er laget i ABS plast med skumkjerne, Sandwich konstruksjon. Sjekk nøye at den er stiv i skroget og ikke er delaminert. Er båten delaminert så blir den myk og svampaktig når man tråller eller presser på skroget. Delaminering kan ikke fikses og båten er derved et flytende vrak. Hadde en 405 ( Therifun) som ble slik, var som å kjøre gummibåt på slutten. Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 23.April.2021 Link til dette innlegget Svart 23.April.2021 Syntes prisen er noe høy. Motoren er lite brukt, men gammel. Registerreim og impeller bør byttes om det ikke allerede er gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Horsti Svart 24.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2021 Takk for alle svar! Jeg snakket også med noen venner med mer båterfaring som jeg, de hadde lignende kommentarer. Jeg har bestemt meg for å kjøpe en aluminiumsbåt. Typ Viking 440 eller lignende. Der er også fordi jeg skal ikke bruker båten for en del av sesongen, og har ingen naust. Nå er været her ikke akkurat bra nok for båtsesongen. Det gir meg mer tid for å finne en passende båt for meg. Takk igjen, god helg alle samme! Sitér dette innlegget Link to post
Horsti Svart 24.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2021 On 4/23/2021 at 1:25 PM, hanto1 said: Båten er laget i ABS plast med skumkjerne, Sandwich konstruksjon. Sjekk nøye at den er stiv i skroget og ikke er delaminert. Er båten delaminert så blir den myk og svampaktig når man tråller eller presser på skroget. Delaminering kan ikke fikses og båten er derved et flytende vrak. Hadde en 405 ( Therifun) som ble slik, var som å kjøre gummibåt på slutten. dette er veldig bra å vete! takk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.