rana172021 Startet 24.April.2021 Link til dette innlegget Startet 24.April.2021 (redigert) Hei, Har en Tohatsu 25HK M25C3 2006 modell 2-takter som går greit på lavt turtall, men så snart jeg gir på ved varm motor så begynner den å lage en rar "knisselyd" og "lugge". Etterhvert så stopper den momentant. Klarer å starte den rett etter (som regel) men den oppfører seg likt ved pådrag igjen. Har akkurat byttet termostat uten noen bedring da jeg trodde den gikk varm. Se videolink under. Hører lyden spesielt godt på slutten på styrbord side av motoren ved pådrag. Delt video Takk for alle innspill Redigert 24.April.2021 av rana172021 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rana172021 Svart 25.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2021 (redigert) Hei Noen som har hatt mulighet til å tatt en titt på på filmen og sett om de kjenner igjen lyden ? Takk på forhånd Hører ikke lyden helt først. Lyden høres omtrent lik ut den i desjen på flåklypa (knister) Redigert 25.April.2021 av rana172021 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 25.April.2021 Link til dette innlegget Svart 25.April.2021 Var litt vansklig å høre lyden. Men det kan være tennspolen som begynner å bli dårlig. Du kan måle den med multimeter, ulempen er at du må gjøre det akkurat når den fusker... Sitér dette innlegget Link to post
Hobby430 Svart 14.August.2022 Link til dette innlegget Svart 14.August.2022 rana172021 skrev On 24.4.2021 at 13.16: Hei, Har en Tohatsu 25HK M25C3 2006 modell 2-takter som går greit på lavt turtall, men så snart jeg gir på ved varm motor så begynner den å lage en rar "knisselyd" og "lugge". Etterhvert så stopper den momentant. Klarer å starte den rett etter (som regel) men den oppfører seg likt ved pådrag igjen. Har akkurat byttet termostat uten noen bedring da jeg trodde den gikk varm. Se videolink under. Hører lyden spesielt godt på slutten på styrbord side av motoren ved pådrag. Delt video Takk for alle innspill Hei, fant du ut av hva som var galt med motoren din? Jeg har samme motor med samme symptomer, så er veldig interessert i å høre hva du kom frem til? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.