poke Startet 25.April.2021 Link til dette innlegget Startet 25.April.2021 Skal gå i gang med shining av en eldre Risør. Har funnet ut at det ikke er uoverkommelig, men tidkrevende. En ting jeg er litt bekymret for er mose/groe på skroget, da spesielt der underlaget er ru. Finnes det et egnet produkt som tar dette uten å skade topcoaten? Syre? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 25.April.2021 Link til dette innlegget Svart 25.April.2021 Syre er nok effektivt på plasten, men du har mye aluminium der. Det er mer problematisk. Tror jeg ville startet med Jif og børste for å ta det verste. Deretter brukt denne: https://www.watski.no/starbrite-deck-cleaner-113NQ?artnr=105005&gclid=CjwKCAjwg4-EBhBwEiwAzYAlssbu7W8cmyqlLtYpdZo6AmgZpi-ZHGmuRiDJRXORf04O08G0Y9i2DhoCNtwQAvD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 25.April.2021 Link til dette innlegget Svart 25.April.2021 (redigert) Grønske og mosefjerner f eks Felleskjøpets Grønskekverker. Bare sprøyte på og vente 1-2 uker. Krever to behandlinger på mose og lav. Redigert 25.April.2021 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 25.April.2021 Link til dette innlegget Svart 25.April.2021 Felleskjøpet har mye bra, men bruk en børste som ikke er for hard. Bør nok ha to eller flere behandlinger som "Jonas" skriver. Sitér dette innlegget Link to post
poke Svart 20.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 Fikk bort en del med Jif og børste. Har brukt Starbrite Deck cleaner, den hjalp også noe men ikke helt fornøyd der det er ru underlag. Får se om noen ekstra runder med dette kan gjøre susen. Har for øvrig ikke felleskjøpet her, men forsøker grønske og mosefjerner derosm dette ikke fungerer. Oppdaterer når jeg har fått gått noen runder til. Takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 20.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 Ville uansett startet med høytrykksspyler. Sitér dette innlegget Link to post
Qrt Svart 20.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 Jeg har hatt absolutt best erfaring med håndrens og børste. Jeg brukte biltema sin, men den de har nå er ikke den samme. Har ikke prøvd den nye. Husker ikke hvem jeg fikk tipset av, men har gitt det videre og fått smil tilbake. Hadde jeg startet i dag hadde jeg kombinert det med en drillbørste. Det burde gjøre susen?? Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 20.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 Havarita skrev for 7 timer siden: Ville uansett startet med høytrykksspyler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.