Jump to content

Sleipner oljesmurt pakkboks, lekker for mye?

Linea

Recommended Posts

Hei

Har Sleipner 40mm akselanlegg med oljesmurt pakkboks. Har byttet simmringer for 3 år siden. Siden den gang har det ikke vært antydning til vann i oljen i slangene fra pakkboks til oljebeholder, alt har sett normalt ut.

Nå ser jeg det har kommet 2 dråper olje ut på akslingen ved hylselageret når jeg byttet propellsink. Kan ikke se at oljenivået har gått ned i oljebeholder, i så fall snakk om et par milimeter. Er det noen som har erfaring med dette? Eventuelt om det kommer av at når båten er mange måneder på land så kan det presses litt olje forbi simmringene? Kan ikke huske å ha sett det tidligere.

takk

Mvh

Linea

Jeg tenker at hadde jeg bare hatt SÅ små problemer med båten som et par dråper olje . . .

Det kan hende at dette er et lite forvarsel om at simmerringen begynner å bli slitt. Jeg ville ikke bekymret meg nå, men hatt det under observasjon i løpet av båtsesongen.

Dersom du ikke merker at oljevivået synker eller stiger ville jeg slappet av og tatt meg av de andre problemene båtlivet byr på. Dersom oljenivået synker merkbart ville jeg forberedt meg på bytte av simmerringer neste gang båten skal på land.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...