Jump to content

Meaco dd8l - Alarmlampen lyser konstant. Får ikke luft?

Jamaica2

Recommended Posts

Heisann.

Min Meaco dd8l standard løser rødt på "!" indikatoren under power-knappen. En kjapp kikk i manualen sier at det luftfilteret må renses. Det er gjort jevnlig det siste året med støvsuger slik manualen sier. Utluftningen virker på toppen, men den drar ikke luft innover ved fronten. Ved visuell inspeksjon, så ser det ikke ut som viften bak luftfilteret går. Den surrer veldig sakte. Kan derfor anta at den ikke får nok luft inn. Hvordan kan dette renses, har ikke skrudd av de to skruene på topplokket. Antar garantien vil da brytes?

Redigert av Jamaica2 (see edit history)

Jeg sende in min på garantireparasjon.

I infoen du får i samband med det så står det at hvis den er veldig møkkete inne i så er det kostnader for rengjøring og at feilen kan bero på det.

Jeg åpnet maskinen og vasket den ren innvendig.

Sende så in den på reparasjon.

Klart du kan åpne den, det er jo din maskin, men om du ødelegger noe inne der så er det vel et spørsmål om det er det som er orsaken til feilen.

Det må være en orsakssammenheng for at de skal nekte deg en reklamation.

Garantien som kommer uppepå der igen kanske du bryter avtalen til, men hva gjør den som du ikke kan reklamere på?

• 4 uker senere...
  • 2 år senere...
Jamaica2 skrev On 23.5.2021 at 22.35:

I tilfelle noen andre skulle få samme feil som jeg fikk, så har Bedreinneklimma fikset avfukteren. 
"Byttet WTC/VTC føler"

Jeg har fått samme problem på en av mine. Hva kostet jobben?

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...