Jump to content

Lufting av hydraulisk styring Yamarin DC

Buster L Mercury

Recommended Posts

Det er alltid to luftenipler bak på sylinderen, men ikke alltid så enkelt å lufte på korrekt måte, men det viktigste er jo at man ikke drar luft inn igjen. Så det gjelder å åpne på rett sted til rett tid. Det ligger videoer på youtube om emnet.

Et alternativ kan jo være å koble på slike enveisventiler som brukes til bl.a. lufting av bremser på biler osv. De slipper jo ikke noe inn igjen. Så bare at noen anbefalte det, men har ikke prøvd det selv. Bare ikke trykket blir så høyt at slangen spretter av.

Jeg bruker vanligvis et par brusflasker som jeg lager hull i korka på og stapper lufteslangene nedi, og har litt hydraulikkolje i flaskene slik at man lett kan se hvilken vei olje/luft beveger seg, og at det ikke kommer luft inn i sylinderen igjen.

Metoden under her har jeg ikke sett før så kan ikke gå god for den, men det virker ikke så dumt.

Istedenfor å lufte ut en masse olje bak, så får man isteden ut luften foran på rattpumpa uten å bruke noe særlig olje.

Men er det mye luft så vil det nok være lurt å starte med å lufte bak først.

De fleste styringer har nok ikke slike nipler som passer for hurtigkoblinger som denne Seastar styringa i videoen.

Men det spiller jo forsåvidt ikke så stor rolle. Men man bør fylle slangen med olje før tilkobling til begge lufteniplene.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...